• Snuttan80

Bröstlyft

Jag har opererat mina bröst, lagt in bakom muskeln för 1 1/2 år sedan , men tycker nu att dom är lite för hängiga ändå, har fått barn.

Kan man kanske bara lyfta dom nu då, nån som gjort det? Hur ont har man då? Hur mkt syns ärren, man måste ju flytta bröstvårtorna.

Tack för svar

• Svar på tråden Bröstlyft
  • mammaåten

De flesta säger att det inte gör lika ont andra gången, och du ska ju inte stoppa in nya implantat så då töjs ju inte huden.

Flyttar de bröstvårtorna gör dom ju ärren precis i kanten av dom, det syns ju inte så mycket. Sen finns det väl olika sorters lyft så det beror ju på vad för lyft som krävs.

Är det en duktig kirurg kommer ärren knappt synas! :)

• Anonym (Yayo)

Hej, ja man kan lyfta dom efter implantat. Och sen finns det olika sorters lyft, lollipop, doughnut och ankarlyft och det beror på ditt utgångsläge.

Här är en bra video som förklarar dom olika sätten!

• Anonym (..)

Jag har ingen implantat då, men har gjort lyft med ankarärr. Ärren syns absolut, men för mig tycker jag de runt bröstvårtan syns minst. Det är bara en vit linje. Hur ärren blir är nog främst en individuell fråga, hur man som individ läker sår och hur man sköter om ärren efteråt. Sy fint kan nog alla erfarna plastikkirurger. Ont gör det självklart, men inte väldigt.

Svar på tråden Bröstlyft