-
-
Svar på tråden tinnitus liknanade ljud vid förkylning?
-
Förkylning kan göra så man får lock för öronen och att det piper:)sthlmsgirl94 skrev 2014-04-28 13:17:59 följande:
För lite mer än ett halvår sen fick jag pip/sus i öronen, jag hade svullna käkar och inbuktande trumhinna så det var det som orsakade det, försvann efter typ 3-4 månader. Är förkyld och nu har pipet kommit tillbaka, fast mildare. Jag har inte lyssnat på nåt högt eller nåt sånt, så kan det vara förkylningen som gör så det piper? Eftersom att det var det förra gången.
-
Har en propp i örat också, en till grej som kan bidra till ljudetNyfikeeen skrev 2014-04-28 18:54:51 följande:Förkylning kan göra så man får lock för öronen och att det piper:)
-
Jag har haft tinnitus i typ 12 år. Men just nu är jag förkyld och då har jag fått ett extra sus i ena örat, samt har lock för andra örat. Hade samma ifjol när jag var förkyld och det gick nog om efter en tid.sthlmsgirl94 skrev 2014-04-28 19:22:09 följande:Har en propp i örat också, en till grej som kan bidra till ljudet
-
Det är inget konstigt eftersom det lätt svullnar i öronen när man är förkyld och täppt. Om det däremot inte slutar när du blivit frisk kan det vara värt att kolla upp.
-
Jag har svullen trumhinna och vätska bakom, så antagligen det som gör så det tjuter
-
Hej! Var du förkyld i 3-4mån?
Sambon har fått tinnitus å ljudkänslighet EFTER en förkylning å vi söker med ljus å lykta vad de kan vara å varför....
Har inåtbuktande trummhinnor oxå men vårdcentralen vet inte varför -
Försvann ditt pip i öronen?
-
Undrar också, försvann pipet?