• Anonym (Tjej 15 år)
    Äldre 28 Apr 14:14
    1243 visningar
    2 svar
    2
    1243

    Behöver svar!

    Hej, jag är en tjej på snart 15 år. Jag trivs inte hemma, jag bor med min pappa och mina systrar, min mamma gick bort när jag var 5 år gammal. Jag gråter nästan varje dag, min pappa anklagar alltid mig när någonting händer tex när något får sönder så blir han alltid arg på mig, vi vi bråkar varje dag ibland kan det gå så dåligt att jag får en knytnäve i ansiktet eller så hotar han mig. Han har aldrig slagit mina syskon, bara mig. Jag får inte umgås med vilka jag vill eller så får jag inte ha på mig vad jag vill. Han vill också gifta bort mig efter gymnasiet. Jag skär mig då och då. Om han får reda att jag vill ha en fosterfamilj så vet jag inte hur dåligt det kommer att gå. Jag vill aldrig se han igen, kan socialen hjälpa mig då? Kan jag få en fosterfamilj?

  • Svar på tråden Behöver svar!
  • Äldre 28 Apr 14:21
    #1

    Ring BRIS, de kan hjälpa dig med hur du ska gå tillväga. www.bris.se/

  • Anonym (v)
    Äldre 3 May 20:42
    #2

    Går du till socialtjänsten lär de prata med din pappa så ring dom i så fall anonymt först och fråga, bara så du inte råkar ut för något. Socialtjänsten verkar helst vilja lösa saker först, försöka i varje fall och du verkar vilja ha en lösning ungefär nu. Men BRIS är ett bra tips!

Svar på tråden Behöver svar!