• londonkarin

Säng till 3,5 åring

Vår dotter behöver en ny säng och jag funderar vad som är bäst att köpa. Tänkte Minnen från Ikea som är en växasäng, loftsäng från Mio eller en helt vanlig enkelsäng. Vad tror ni? Storasyster ska få en loftsäng (så man kan bygga koja under sängen :) men tror att det är lite för högt för en 3 åring som kommer farandes in till mig och pappa varje natt. Vad för slags sängar har era 3-4 åringar?

• Svar på tråden Säng till 3,5 åring
  • Litet My

Båda mina har/hade växasäng. Vanlig säng fungerar ju också. Loftsäng hade jag väntat med om barnet är tre.

• Gryntroll

En normalstor enkelsäng så vi får plats att krypa ner brevid vid nattning och de nätter det behövs. Hon har även en extrasäng under så den är lite lite (Friends sängen från Halens) högre än en vanlig säng men det har gått bra.

• londonkarin

Ok, tack. Tror det får bli en Minnen växasäng men hur länge kan de sova i en sån? Håller med, loftsäng känns lite läskigt högt för en 3-4 åring. Hade iofs inte tänkt köpa en sån jätte hög utan mer en "upphöjd" vanlig säng men även en sån skulle hon säkert lyckas trilla ur och slå sig. Speciellt på yrvakna ben nattetid :)

• Natulcien

Vi har aldrig använt spjäl-/junior- eller växasängar. Vår 3,5-åring sover på dubbla 120-madrasser på golvet. Gott om plats för att natta eller att sova en stund hos honom vid sjukdom.

Svar på tråden Säng till 3,5 åring