• Anonym (Dr R. Unka)

Lesbiska - bröst som sexuell signal?

Som de flesta heterosexuella män är jag fascinerad av kvinnobröst. Ett par nakna bröst, runda och stora är upphetsande för mig. Jag läste någonstans att man inte är riktigt säker på varför vi finner bröst upphetsande och att bröst som sexuell signal troligen bara finns hos människan. Vi är det enda däggdjur där honan har svullna bröst hela tiden, medan t ex en tik har det när hon är dräktig och efter valpning.

En teori är att det skulle röra sig om någon slags oförklarlig fetisch. Jag undrar därför om lesbiska kvinnor finner andra kvinnors bröst lika upphetsande som de flesta hetero-män?

• Svar på tråden Lesbiska - bröst som sexuell signal?
  • Anonym (Gejtjej)

Ja jag älskar bröst.

// gaytjej

• Anonym (v)

Varför skulle dom inte göra det?

• Anonym (bröst!!!)

Jag är gift med en man men är väll förmodligen bi för det räcker med att jag tänker på ett par bröst eller bröstvårtor för att få igång mig! Är min man sugen men inte jag är det alltid en fyllig blond tjej med härliga bröst å vita trosor som får mig galet på!!!!!

• Flisan79

En teori (som jag har läst) är att vi först tände mer på baken (vilket vi även fortfarande gör) eftersom att sex mest hades bakifrån precis som hos de flesta djur. Vaginan låg då längre bak som hos apor och bästa åtkomsten var bakifrån.
    Vad de tror är att vi började leva nära vattendrag (minns inte exakt) och satt mycket på huk i vattenbrynet och vid "göromål" så pga att underlivet blev så utsatt, flyttade det sig framåt.
    Det började således bli lika lätt att komma åt framifrån. Bröst blev då mer sexuella eftersom att de satt på framsidan.

Hehe, låter helt grötigt när jag skriver men lät givetvis bättre och mer förståeligt av de som forskat i ämnet.

Svar på tråden Lesbiska - bröst som sexuell signal?