• Alana

Krabba

Jag har aldrig ätit färsk krabba men köpte en idag för att prova. Jag har spanat på lite bilder hur man ska öppna krabban och på bilderna ser det ut att vara väldigt lite vitt kött i krabban. Sen ser det ut att vara nåt grått som ser svampaktigt ut som jag tror kallas krabbsmör? jag undrar vad det där krabbsmöret är för nåt? Vill veta innan jag öppnar krabban, vill liksom inte äta om det skulle vara nån typ av inälva eller så.. Men annars, hur mycket äter man på krabban om man inte vill äta någon typ av inälvor?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-28 17:59
    Jag kom på en fråga till som har med konserverad krabba att göra. På ica och city gross så är det socker i konserverna av nån anledning. Är det nån som vet om det går att få tag på konserverad krabba som inte innehåller socker?

• Svar på tråden Krabba
  • Ejin

Vet inte riktigt vad det gråa är men tror inte det är inälvor iaf. Det är i vilket fall som helst jätte gott så smaka. Har du tur så är de en hona med rom också det är ännu bättre. I själva de stora skalet finns det jätte mkt mat. Sådan vitt kött som är på burk finns i klorna bla men det som är på burk smakar inte alla samma. Mkt godare färskt. Dela den på hälften och bryt sedan loss delen med själva benen och klorna. Sen äter du rätt i med sked. Det sitter som ett ihåligt stycke som benen är fästa i ( vet inte vad det heter) där i finns vitt kött man kan peta ut.

Svar på tråden Krabba