• EMPATl

Hjälp med Lobelia!?

Köpte små 10-pack lobelia för att ha i balkonglådan men glömde köpa jord! *ajaj* detta var i lör!
    Vad jag inte visste var att lobelia är känslig för nattkylan just nu.
    Har nu köpt jord men lobelian har vissnat, känns dock lite mjuk fortf... Vattnade dem igår. 
    Går det att rädda dessa eller det är bara att köpa nya?
    Har planterat dem i nya jorden i krukor istället och tänkte ha dom inne till att börja med. 

• Svar på tråden Hjälp med Lobelia!?
  • sextiotalist

Just nu kändes det rätt beslut att vänta med att köpa Lobelia. Men om det är liv i den, täck över med ett lakan eller så över natten, så behåller du värmen runt växterna
    Jag har tagit fram fiberväven och är beredd på att använda den om temperaturen går ner. Har även väntat med några mer inköp tills den svala perioden är över kring valborg

• Anonym (Wildrat)

Lobelia är kinkiga. Har de vissnat (så de ser riktigt vissna ut) tar de sig nog inte, det brukar inte mina när jag glömmer vattna dem iaf.

• sextiotalist
    Anonym (Wildrat) skrev 2014-04-28 18:21:50 följande:
    Lobelia är kinkiga. Har de vissnat (så de ser riktigt vissna ut) tar de sig nog inte, det brukar inte mina när jag glömmer vattna dem iaf.
    Fast mina har klarat sig igenom slarvperioder.
    Förresten min lobelia som jag hade i rabatten klarade sig in till november
  • EMPATl

Ja dom hänger ju verkligen tyvärr :( men har dom inne nu och ska ha det veckan ut så får jag se om dom tar sig.

Vi har ju iaf haft 20gr om dagarna nu men det är ju nätterna som inte är lika varma! Visste inte dom var så kinkiga..

Finns det några blommor som passar i balkonglåda som man kan så själv just nu?

• EMPATl
    sextiotalist skrev 2014-04-28 18:24:51 följande:
    Fast mina har klarat sig igenom slarvperioder.

Förresten min lobelia som jag hade i rabatten klarade sig in till november

Ja en vän till mig rekommenderade dom för att hennes höll också till november..
Svar på tråden Hjälp med Lobelia!?