• Anonym (bollen)

Varför gråter styvdottern nästan varenda kväll! ?

Jag har två barn sen tidigare och min sambo har ett sen tidigare, lika gammal som min yngsta.
    Styv syskonet är 4 veckor hos sin mamma och sen varannan i 4 veckor. Alltså 2 av 8 veckor, detta beror på sambons jobb och går ej att ändra på.
    Hos mamman är det fasta rutiner med dagis och sånt, hos oss är hen ledig med pappan och tar emot mina barn när dom slutar dagis och skola medan jag jobbar.

Styvsyskonet gråter nästan varje kväll i början av varje period och hen säger aldrig anledningen. Hen är 4 år och jag börjar bli hyfsat less på allt daltande och undrar vad sjutton det kan vara för nåt?!

Min teori är att hen är så inrutad i rutiner och när hen kommer hit så är det "lov", utan rutiner med flängande hit och dit.

Nån annan som har nån idé?

• Svar på tråden Varför gråter styvdottern nästan varenda kväll! ?
  • Anonym (po)

Stackars lilla barn som du inte ens vet vilken kön det är på.....

Hon/han mår helt enkelt inte bra!

• Anonym (Fialisa)

Barnet är ledset och gråter och du är trött på att dalta? Btw, rutiner är bara bra för barn, låter otroligt hattigt med varannan veckas lov under 4 veckor.

• smulpaj01
    Anonym (po) skrev 2014-04-28 20:55:00 följande:
    Stackars lilla barn som du inte ens vet vilken kön det är på.....

Hon/han mår helt enkelt inte bra!
    Står styvDOTTER i rubriken, så det här var riktigt förvirrande.

Stackars lilla tjej. Pappan kanske borde överväga att byta arbete och låta dottern bo varannan vecka med vardagliga dagisrutiner varje dag?!

På vilket sätt är det daltande när hon är otrygg och ledsen?
  • Drottningen70

Du talar om en 4 åring med växelvis boende som gråter vid bytena, och använder ord som "daltande" Säg mig, är du ond i andra sammanhang också ellet bara när det handlar om olyckliga små barn som har svårt med omställningen?

• Anonym (stackars barn)

Stackars lilla barn :( 
    daltande? Hur elak är du egentligen? 

• Drottningen70

Skulle gissa på att barnet gråter för att hon måste bo med onda styvmodern.

• Anonym (bibo)

Att en liten fyraåring gråter vid byten är väl inte alls konstigt. Båda mina bonustjejer hade det även tufft i elva års åldern. Det är olika perioder. Man måste ge dom tillåtelse att visa sina känslor. Hur jobbigt det än kan kännas ibland. Vi pratade och visade att vi brydde oss om dom. Sa att det är okej att vara ledsen, sakna osv.

Visa henne att ni finns där. Dalta massor.

Tänk om det var din lilla/lille fyraåring som låg där och grät... Då lovar jag att du velat att någon daltade och kramade om henne/honom extra mycket!

• Anonym (Om)

Jag har en dotter på fyra år, skulle hon enbart vara med mig i fyra veckor för att sen åka till pappan i en vecka hade hon också gråtit.

Du hat själv en fyraåring, du borde vet hur små och känsliga dom är. Du kan inte dalta med en ledset barn, du tröstat!!

Min fyraåring klarar fint att vara ledig en vecka då och då, men skulle inte klara fyra veckor utan sin pappa. Jag tycker sin sambo ska byta arbete alt ta dottern nån helg under den där fyrveckors perioden. Eller rent av ta dottern mindre under sin lediga vecka och bara träffa henne dagtid så.

• LillaJag06

HON är fyra år för Guds skull!

Hur gammal är du?

Flickan mår ju inte och det borde du förstå!

Skäms på dig hen!

Svar på tråden Varför gråter styvdottern nästan varenda kväll! ?