• Anonym (Tvist!)

Ni som varit i vårdnadstvist...

hur har det gått? har ni eller den andre föräldern dragit igång tvisten?
    samt varför har ni hamnat i vårdnadstvist?

• Svar på tråden Ni som varit i vårdnadstvist...
  • old

Jag har gått igenom en vårdnadstvist & fick enskild vårdnad.  Det var han som drog igång det då han ville straffa mej för att jag lämnade honom, Han ville att jag skulle anses som olämplig å därför skulle han ha enskild vårdnad.
    Han fick inte sin vilja igenom utan skulle få lov att träffa barnet med kontaktperson 1g/v å det tyckte han inte om så därför blev det inget av det.

• Anonym (Tvist!)
    old skrev 2014-04-28 21:31:14 följande:
    Jag har gått igenom en vårdnadstvist & fick enskild vårdnad.  Det var han som drog igång det då han ville straffa mej för att jag lämnade honom, Han ville att jag skulle anses som olämplig å därför skulle han ha enskild vårdnad.
    Han fick inte sin vilja igenom utan skulle få lov att träffa barnet med kontaktperson 1g/v å det tyckte han inte om så därför blev det inget av det.
    varför med kontaktperson? var han olämplig som förälder?
  • Anonym (1-0)

Ja, hon drog igång det. En riktig ful historia. Men jag fick ensam vårdnad, hon umgänge. :)

• ella02

Har tyvärr varit med om det, inget man önskar. Jag fick vårdnaden. Stora samarbetssvårigheter plus att pappan plötsligt flyttade utomlands och vägrade tala om var han fanns. Vägrade vara med i vårdnasutredningen eller i TR. Men ändå har han fortsatt överklaga och soc. anmäla mig att barnet far illa hos mig men han är inte ett dugg intresserad av att träffa barnet.

• Anonym (nu)

Jag ligger i tvist just nu. Jag har startat den och jag kan meddela hur det gick sen. Än är det bara i början och vi smutskastar inte varandra på nåt sätt ännu. Vi är bara verkligen inte överrens och har gått i samarbetssamtal i över två år. Vi försöker sköta det så diskret som det är möjligt för vårt barns skull.

• Anonym (enskild vårdnad)

Jag gick igenom en vårdnadstvist för ca 8 år sen.

Det var jag som drog igång den, bara för att jag var tvungen.

Pappan i detta fallet har aldrig velat ha nåt umgänge med sina barn.

Men han ville inte heller samarbeta, så barnen fick inga dagisplatser när jag flyttade till min hemkommun efter separationen, inget underhåll och inget bostadsbidrag, kunde ju inte jobba heller eftersom jag inte fick nån barnomsorg. Värsta soppan, slutade med att jag fick enskild vårdnad.

Svar på tråden Ni som varit i vårdnadstvist...