Hjälp! Mina hemmorojder tar död på mig!!!
Jag har sen mitt första barn, född juli 2012, fått problem med hård avföring. Det i sin tur har nu gett mig en hemmorojd av den jävligaste graden!!
Jag var till läkare för cirka ett år sen på grund av att jag hade så fruktansvärt ont i analen efter ett toabesök, värre än alla gånger tidigare. De såg inga hemmorojder då utan en spricka så jag fick smärtsalva utskriven och movicol. Movicolen har hjälpt avföringen att hålla sig lös så jag har sluppit den värsta smärtan.
Men nu är den tillbaka och nu ser (med en spegel) och känner jag en hemmorojd. Min sambo har också
tittat och han sa att den blöder där den sitter fäst.
Idag var jag superhård i magen. Fick ge upp toabesöket. Kände inget först,
men efter cirka 3 timmar började smärtan komma. Nu är den olidlig. Jag har tagit tre Xylopract-suppar, två alvedon, en tramadol och smörjt in med smärtsalvan flera gånger men det ger sig inte! Jag bara grinar och grinar. Det gör så fruktansvärt ont! Är så jäkla less på mina magproblem och att magen inte bara kan fungera som den gjorde innan graviditeterna. Då man blev bajsnödig, gick på toan och bara "ååh vad skönt det var att bajsa!" Nu är varenda toabesök en plåga och direkt efter jag varit dit får jag ångest för nästa gång jag ska behöva bajsa. Jag dricker vatten, äter bra mat och motionerar.
Visst om jag bara hade varit hård i magen, men sen denna smärta på det. Jag orkar inte!
Hur ofta får man hjälp med operation med dessa besvär? Jag är 25 år.
Jag måste få hjälp och det är nuuuuu!!!