Kramp i gallgångarna - hjälp!
Är inne på sjätte dagen med gallbesvär. Oftast brukar det vara över på nån dag eller två men inte den här gången. Förra onsdagen, dvs för ungefär en vecka sedan var ett helvete. Vaknade med ont i magen och illamående, ont över gallan samt höger sida/rygg. På kvällen höll jag på att svimma och kräkas och jag kallsvettades. Hade diarré och var helt orkeslös. Därefter sov jag i 15 timmar. Dag 2 hade jag kvar smärtan i sidan/ryggen liksom dag 3 då det började även i vänster sida (?!).
På lördag morgon åkte jag in till akuten men proverna såg bra ut. Mådde lite bättre på eftermiddagen/kvällen. Söndag började jag skrapa färg, inte bra rörelse förmodligen, åt dessutom mer vanlig mat på kvällen och förpassades tillbaka på ruta 1.
Igår, måndag jobbade jag och blev oerhört trött vid lunch, åkte hem för att fortsätta jobba hemifrån men hamnade i soffan och somnade.
Idag är jag sjukskriven, är fortfarande öm över gallan, uppkörd och är stel/har ont i sidan.
Hur länge kan se här kramperna i gallgångarna hålla i sig?
jag har alltså inga gallstenar och inget grus i gallgångarna men har haft besvär sedan jag var i åttaårsåldern med kramper i gallgångarna.
Nån med erfarenhet?