• Blahonga

Ringar/påsar under ögonen :(

Jag har rätt länge sovit dåligt. Jag har gått igenom en del tråkiga saker och min man snarkar rätt ordenligt, så jag vaknar flera gånger varje natt (ja, vi har försökt med plåster, spray och tom att han sover i vardagsrummet), så jag har antagit att mina allt större påsar (och ringar) under ögonen har berott på det.  Men sen insåg jag att jag fyller 40 nästa år, kanske har det med saken att göra Flört 

Iaf, därför undrar jag om ni där ute kan rekomendera en ögoncreme, nattcreme eller liknande. Eller om de flesta tycker att det är slöseri med pengar?

Jag har aldrig spenderat pengar på såna saker, är för lat och för snål och har alltid (eller ja, fram tills nu då) haft perfekt hud. Men det börjar kanske bli dags? Eller är det tom för sent att börja?

Om det är så att det faktiskt fungerar att använda särskilda cremer mot påsar/ringar under ögonen så får ni mer än gärna guida mig. Märke, pris etc... Kanske vad jag ska leta efter, vad jag ska undvika?

Tack! Skäms

• Svar på tråden Ringar/påsar under ögonen :(
  • Duckan

Jag hakar på här för tips!
    Blir också 40 i år och har märkbart mer rynkor, stora påsar och  är alltid mörk under ögonen. Tycker att det har blivit lite värre sen jag började med glasögon på heltid, fått det är insjukna glasögon-utseendet, men säkert spelar åldern in mest.

• Blahonga

Just det ja, det har jag också tänkt fråga. Min son, snart 12, har haft glasögon sen han var 3 år och han har också rätt mörka ringar under ögonen (han har extremt hög styrka på glasögonen och har dem på varje vaken sekund). Inte för att jag vill börja använda cremer på honom, speciellt inte om det nu finns aktiva ämnen i cremen, men om det finns något annat tips.

Fast just "glasögon-ringar" kanske är en annan tråd, eftersom det beror på andra orsaker än ålder/brist på sömn?

Nå, gott folk där ute, vi väntar med spänning på era expertråd :)

• Duckan

Jag vet inte så mycket om det där med vad glasögonen gör med en, men helt klart är ju att när man tar av sig dem ser man annorlunda ut och de som haft glasögon i flera år har ännu mer det där klassiska "glasögon-utseendet".

Jag funderar på att prova en roll on-penna med gelé från Clinique som ska motverka svullnad och mörkt. Denna:
    http://www.clinique.se/product/1683/9423/Hudvrd/gon-lppar/All-About-Eyes-Serum-De-Puffing-Eye-Massage/index.tmpl

• Blahonga

Duckan -  Ja, precis... Nåja, hans ringar kanske försvinner när han bli äldre och kanske skaffar linser istället.

Men länken du skickar verkar intressant, men jag kan som sagt ingenting om sånt och går på typ vad som helst, haha... Det enda jag vet om just nån sån där roller-grej till ögonen är min väninna som köpte en liknande flaska med en roller som skulle "ljusa upp" området under ögonen, men den var tydligen helt värdelös...

Som sagt, jag går på typ vad som helst och såg detta på TV;

http://www.meaningfulbeauty.se/

Vad tror du/ni andra om det?

• Minniemousemommy

Har ni oändligt med pengar (800 kr) så tipsar jag om den här.

Min mamma hade problem med påsar och mörka ringar under ögonen och då köpte vi den här. Hennes rutiner har inte ändrats, det enda hon gjort är att börja använda den här krämen. Hennes mörka ringar är helt borta, det är bara pyttelite påsar kvar och hennes fina linjer/rynkor är i princip borta. Superbra kräm! Finns många jättebra krämer på den sidan, jag använder tex deras firming moisturizer och jag har inte fått en enda rynka. Jag har inga rynkor eller påsar under ögonen eftersom jag tagit hand om min hy sen jag var liten. Nu har jag börjat använda den i alla fall och jag älskar den. Huden känns tightare, yngre och fräschare.Märket är verkligen pålitligt. Så har ni pengar att lägga på er hy, köp denna. :)

monushop.co.uk/products/renu-lip-and-eye-active-lift.aspx

• Blahonga

Duckan - Vi får se om vi får fler svar :)

Minniemousemommy - Tack för ditt utförliga svar, det är sånt jag är ute efter :)  Jag skulle dock AAALDRIG betala 800:- för smink eller hudvårdsprodukter. Den där länken jag la upp gör reklam för en hel serie för 399:- och tom den summan får mig att skrynkla på näsan... Men jag inser naturligtvis att det är lite "man får det man betalar för" över detta. Jag undrar bara om det verkligen är så att man måste betala överdrivet mycket eller om det räcker med några hundralappar för att få samma resultat (om det ens fungerar).

• Duckan

800kr är saftig tycker jag även om jag kanske skulle lägga det på en kräm, men jag skulle få fundera länge innan jag slog till.

• Blahonga

Duckan (och alla andra) - Min mamma skulle nog också det. Hon exprimenterar en himla massa med olika sminksorter, schampoo och krämer. Jag är nöjd med Icas schampoo och gratissminket jag får i veckotidningen ;) Nåja, nästan. Balsam kräver jag lite mer av och mascara köper jag faktiskt. Men i övrigt är jag snål. Så jag håller med, jag måste verkligen VETA att en produkt fungerar innan jag ens överhuvudtaget skulle fundera på att spendera så mycket pengar. Problemet är ju att det inte går att VETA innan :/ Alla hudsorter är olika och jag är dessutom "svår" i övrigt. På min mamma tex så fungerar rosenrot, D-vitamintabletter, såna där tabletter för hud, hår och naglar mm, men jag märker ingenting av dem... Märks det att mamma är min guru när det kommer till skönhet och sånt? ;)

• Duckan

Ts, jag får ganska lätt allergiska reaktioner numera så jag vill alltid ha ett prov med mig hem först för annars kan det vara pengar i sjön för mig.

• Blahonga

Duckan - Åh, smart! Det ska jag också be om. Men först måste jag (vi)  ju veta om det är värt att lägga pengar på det och i såna fall, vilken sort?

• HerrNilsson

Jag har alltid mörka ringar under ögonen oavsett hur mycket jag sover.  Hittils har jag inte hittat något bot, men jag kan tipsa om två produkter som INTE funkade för mig. Den ena produkten är Emma S ögonkräm mot åldestecken och mörka ringar ( jag fick en allergisk reaktion efter en vecka) och den andra är ett kit från Elemis (salongsmärke) med serum, två sorters  ögonmask och ögonkräm. Det hela kostade mig många hundralappar och efter att använt produkterna en månad enligt anvisningarna så blev ringarna ännu värre och det var som huden runt ögonen dränerats på collagen. Inte riktigt det jag tänkt mig.

Jag lider av att se trött ut utan smink så jag har läst på på nätet. Många menar att det enda som hjälper är produkter med retinol (vitamin A). Dessvärre är det starka grejer och ger ofta allergiska reaktioner och dessutom gör det huden extremt känslig för sol.
    Andra sidor menar att man ska använda produkter med hög koncentration av vitamin K, men jag har inte lyckats hitta någon sådan produkt.
    På en sida så stod det att det kan bero på antingen problem med njurfunktionen, problem med binjurarna eller intolerans mot ett eller flera livsmedel (ägg, mjölk, vete eller jäst). 

• Blahonga

HerrNilsson - Tack! Jag uppkattar tips på produkter man INTE ska använda minst lika mycket :) Vad trist att det blev så misslyckat för dig, dock...

Det där med intolerans mot livsmedel kanske stämmer, jag har nämligen fått veta att jag är glutenöverkänslig (inte intolerant, men enligt läkaren är det i princip samma sak). Jag har dock knappt brytt mig om det eftersom jag inte var just intolerant, men för två veckor sen slutade jag helt med vetemjöl och märker stooor skillnad i mitt mående och på min mage. Ringarna är svagare också, men jag trodde att det berodde på att jag fått lite sol i ansiktet. Men nu undrar jag om det kanske beror på det du skrev...

• HerrNilsson
    Blahonga skrev 2014-06-13 14:24:09 följande:

HerrNilsson - Tack! Jag uppkattar tips på produkter man INTE ska använda minst lika mycket :) Vad trist att det blev så misslyckat för dig, dock...

Det där med intolerans mot livsmedel kanske stämmer, jag har nämligen fått veta att jag är glutenöverkänslig (inte intolerant, men enligt läkaren är det i princip samma sak). Jag har dock knappt brytt mig om det eftersom jag inte var just intolerant, men för två veckor sen slutade jag helt med vetemjöl och märker stooor skillnad i mitt mående och på min mage. Ringarna är svagare också, men jag trodde att det berodde på att jag fått lite sol i ansiktet. Men nu undrar jag om det kanske beror på det du skrev...

Härligt att du fått ordning på magen och fått minskade ringar på kuppen. Jag har nu avstått från gluten och mjölk i över två veckors tid och jag kan inte säga att det syns någon större skillnad. Å andra sidan har det varit förvånansvärt enkelt att äta så här, och jag känner mig fräschare så jag tänker nog fortsätta ett tag till.

Jag har oftast inte särskilt höga förväntningar på produkter, men eftersom Elemis är ett salongsmärke så hade jag det på kitet. Jag trodde i vart fall inte att det skulle bli värre... men det är smällar man får ta. Jakten fortsätter.
  • CinnamonGirl

Jag har alltid haft problem med påsar under ögonen, ända sedan gymnasietiden. Blir 40 nästa år. Det blir värre när jag sovit dåligt och då kommer även de mörka ringarna. Den senaste månaden har jag även känt mig extra svullen, ungefär som när man är förkyld. Fast jag är inte förkyld.

Jag har provat många krämer, alla har varit ganska meningslösa, förutom Clarins Extra Firming Eye Lift (http://www.lyko.se/clarins/clarins-extra-fiming-eye-lift-perfecting-serum). Nu har jag inte använt den på länge eftersom den är ganska dyr...

Jag ha läst att det kan vara nåt problem med njurarna om man har påsar under ögonen, nån som vet mer om det? Vad kan man göra för att njurarna ska må och fungera bättre?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
Svar på tråden Ringar/påsar under ögonen :(