• Sansam

    Några som lyckats med (hem)insemination efter många försök?

    Hej!

    Jag ska snart ge mig på mitt nionde heminseminationsförsök - skam den som ger sig! MEN jag undrar givetvis om det egentligen är så lönt.

    Skulle gärna höra lite solskenshistorier från er som lyckats efter att ha kämpat länge med heminsemination eller "vanlig" insemination.

    Berätta gärna om ni gjorde något annorlunda den gången det lyckades och om ni t.ex tog Pergotime, något naturläkemedel eller liknande. Kanske bytte ni donator.

    Blir glad för all info jag kan få!

    (Har gjort de vanliga testerna hos gyn och även kollat äggledarna och allt ser bra ut. Donatorn har ett barn sen innan.)

  • Svar på tråden Några som lyckats med (hem)insemination efter många försök?
  • MammaMaja
    För mig själv fungerade det direkt. Däremot berättade min donator att flera han hjälpt bli gravida tidigare gjort många misslyckade försök med andra privata donatorer. Det kanske är dålig kvalitet på din donators spermier? 
  • Sansam

    Han har ett barn sen innan så det borde inte vara det. Men det kan väl vara så att vi inte "passar ihop" helt enkelt. Det är inte lätt att hitta en donator som känns rätt och bra så det vore så himla typiskt! Tack för ditt svar och grattis till dig!

  • sasa03

    Hur går det? Har du/ni inseminerat ngt nu?
    Vi hade tre insemination på sjukhus och tre heminsemination och sista gången funkade ;) vilket va som en överraskning för oss.
    Den sista gången försökte vi undvika luft så mycket så möjligt och tog 2mm sprutor istället för 5( som vi hade använt innan).
    Jag sköt 2x2mm på sängen med en kunde under rumpan o benen uppe mot väggen. Va i den positionen i 30 min, sen låg jag och läste i en timme. Efter det försökte jag få orgasm och låg på sängen i 3 timmar ungefär utan att röra på mig så mycket. Försökte undvika toabesök så länge som möjligt :p
    Hoppas att det hjälper dig.

    Jag vet att det är svårt att hitta ny donator, men under tiden du försöker kan du kolla om det finns någon, bara för att en person har ett barn redan betyder inte att den ska få ett andra liksom.
    Men jag håller tummarna och lycka tillð??â¤ï¸

Svar på tråden Några som lyckats med (hem)insemination efter många försök?