• Anonym (Konstig)

Kan inte tycka om honom med hans ändrade utseende

Snälla inga påhopp, jag vet att jag är ytlig och störd men jag mår jättedåligt.

Jag träffade min kille för två år sen, då var han vältränad och snygg och vi var väldigt attraherade av varann. Nu har vi varit ihop i två år och han har lagt på sig 20 sambokilon, slutat träna, sluskat ner sig osv. Jag tycker fortfarande om honom och är attraherad av honom, medan hans förändrade livsstil gjort att han har problem med potensen, han orkar inte ha sex, han är inte intresserad av att gosa eller gå promenader hand i hand eller nåt längre. Jag har accepterat att vårt förhållande har förändrats, men vi har sex ibland osv. Jag tycker han är fin och rar ändå, och jag har egna intressen och saker att göra och behöver inte underhålla honom när han sitter hemma och latar sig.

MEN, saken är att han har skaffat skägg och jag älskar det. Han ser jättebra ut, han ser ut som en vuxen man (han är 24) och riktigt stilig. Att han har gått upp i vikt syns på magen, men jag bryr mig inte om det. Idag bestämde han sig dock för att raka sig! Han har haft skägg i ungefär ett år nu och när jag ser honom utan det så kräks jag nästan Rynkar på näsan han ser ut som ett ollon! Hela hans utseende har förändrats, hans ansikte ser ut som en degig klump för att hans dubbelhakor syns så extremt mycket nu, hans mun är helt annorlunda, den är rätt liten och nu när skägget är borta ser den ut som en liten mask i hans stora ansikte osv. När han pussade mig imorse kändes det som att pussa en bulldeg.

Jag vet att jag är dum i huvudet och en dålig flickvän som inte tycker min sambo är supersexig oavsett hur han ser ut, men jag kan inte tycka han är fin längre! Jag försöker att inte visa det för honom, men jag känner bara avsmak när jag ser på honom. Den snygga sexiga killen/mannen jag var ihop med har över natten förvandlats till en stor bebisliknande groda. Det värsta är att han rakade sig för att se mer "proper" ut när han ska söka jobb, och han tänker vara rakad tills han hittat ett jobb! Han ser ut som en pung nu och jag tyckte han såg mycket mer mogen och seriös ut med skägg. Han hade inget stort talibanskägg heller, utan kortklippt vältrimmat skägg.

Vet inte vad jag vill egentligen, ska jag lägga in mig på psyk eller? Göra slut för att skona honom från mina konstigheter? Försöka tänka på de bra sakerna med honom istället (även om det känns som att alla de också försvann, jag bara irriterar mig på allt han gör nu pga hans utseende)?

• Svar på tråden Kan inte tycka om honom med hans ändrade utseende
  • Drottningen70

"bebisliknande groda"...haha...

• Sophia85

Jag tycker inte du är hemsk. Eller dålig flickvän! Det är klart att det är vissa saker som gör att man blir attraherad av en kille och om det sen försvinner så är det inte konstigt att attraktionen försvinner. Och 20 sambokilon?? Det är inte bara sambokilon ska jag säga dig!!! Det ät MYCKET!!! Få honom att tänka på sitt utseende = hälsa!

• en blind vän

Hej.
    Du har all rätt att känna som du gör. Jag tycker du beskriver på ett nyanserat sätt hur han har förändrats och varför du inte tycker om honom på samma sätt.

Min tanke med det här med övervikt är hälsan. Övervikt orsakar sjukdom på sikt. Han är 24 och har problem med potensen är ju symptom på att hjärtat inte orkar med. Att ni inte har sex är en sak men att potensproblem redan vid 24 är ju en varningsklocka. Allt det här tycker jag är allvarligt. Du får hjälpa honom till läkare/dietist/personlig tränare.

Hoppas det löser sig

,--O-O
  • Ann Cistrus

Förlåt, men Hahahahaha! Tack för dagens skratt även om det kanske inte skrevs med glimten i ögat!? 

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (Konstig)
    Sophia85 skrev 2014-04-29 13:33:49 följande:
    Jag tycker inte du är hemsk. Eller dålig flickvän! Det är klart att det är vissa saker som gör att man blir attraherad av en kille och om det sen försvinner så är det inte konstigt att attraktionen försvinner. Och 20 sambokilon?? Det är inte bara sambokilon ska jag säga dig!!! Det ät MYCKET!!! Få honom att tänka på sitt utseende = hälsa!
    Utseende brydde jag mig inte om - trodde jag! Men hans ansikte ser helt extremt annorlunda ut nu när inte skägget döljer extrakilona. Att han har lite mage tycker jag är fint, så länge han inte mår dåligt av övervikten.

Han har alltid varit förtjust i skräpmat men har nog börjat trycka i sig ännu mer nu iochmed att han blivit arbetslös, han äter framför tvn och datorn, samt att han slutat träna för att han "inte har råd" samt för att spendera mer tid framför en skärm.

Jag lagar alltid nyttig mat from scratch och kommer gärna med förslag till frukost osv men jag kan inte mata honom, när han vill ta en kopp kaffe till frukost och sen köpa en påse bullar att äta till lunch Obestämd när han såg att jag var missnöjd med rakningen imorse sa han "men jag hade ju inte skägg när vi träffades och då tyckte du jag var snygg" men då såg han som sagt helt annorlunda ut. Kan inte säga till honom "men älskling, då hade du inte svår fetma och såg ut som en oxgroda i ansiktet" Rynkar på näsan
  • mr me

Varför säger du inte allt det där till honom? Jag förstår inte varför man måste dansa runt på tårna hela tiden i ett förhållande. Tycker man att något är fult eller om man inte uppskattar något så kan man väl säga det? Han har ju dessutom varit vältränad en gång i tiden och tagit hand om sin kropp och sitt utseende, så han kan ju göra det nu också. Han kan knappast skylla sina extra kilon på att han fött barn heller...

Om han gick ned tio-femton kilo och hade lite skäggstubb så hade du säkert varit mer än nöjd, antar jag?

• Anonym (Konstig)
    en blind vän skrev 2014-04-29 13:42:12 följande:
    Hej.
    Du har all rätt att känna som du gör. Jag tycker du beskriver på ett nyanserat sätt hur han har förändrats och varför du inte tycker om honom på samma sätt.

Min tanke med det här med övervikt är hälsan. Övervikt orsakar sjukdom på sikt. Han är 24 och har problem med potensen är ju symptom på att hjärtat inte orkar med. Att ni inte har sex är en sak men att potensproblem redan vid 24 är ju en varningsklocka. Allt det här tycker jag är allvarligt. Du får hjälpa honom till läkare/dietist/personlig tränare.

Hoppas det löser sig
    Han var till vårdcentralen i höstas i samband med andra grejer, och då tog de blodprover och sånt men det var inget fel på värdena (enligt honom iallafall, men han håller inte så bra koll). Han hade dock högt blodtryck. Det var snack om att han skulle prata med en dietist men han hade inte råd att betala besöken iochmed att han är arbetslös, han avbokade mötena för att han inte orkade gå dit, och de få gånger han var där och fick något råd så fuskade han hemma ändå. Han tränade regelbundet och bra förut men slutade för att han satt hemma och spelade dataspel och skulle gå "senare" men när han var klar med spelet hade gymmet stängt - varje dag. Nu har hans gymkort gått ut.

Jag blir mer och mer orolig för hans hälsa för han klagar på halsbränna, andfåddhet osv men jag kan inte bära honom till läkaren, och när han faktiskt rycker upp sig och söker hjälp, då försover han sig eller glömmer bort tiden när han väl får en Rynkar på näsan
  • Sophia85
    Anonym (Konstig) skrev 2014-04-29 13:44:54 följande:
    Utseende brydde jag mig inte om - trodde jag! Men hans ansikte ser helt extremt annorlunda ut nu när inte skägget döljer extrakilona. Att han har lite mage tycker jag är fint, så länge han inte mår dåligt av övervikten.

Han har alltid varit förtjust i skräpmat men har nog börjat trycka i sig ännu mer nu iochmed att han blivit arbetslös, han äter framför tvn och datorn, samt att han slutat träna för att han "inte har råd" samt för att spendera mer tid framför en skärm.

Jag lagar alltid nyttig mat from scratch och kommer gärna med förslag till frukost osv men jag kan inte mata honom, när han vill ta en kopp kaffe till frukost och sen köpa en påse bullar att äta till lunch Obestämd när han såg att jag var missnöjd med rakningen imorse sa han "men jag hade ju inte skägg när vi träffades och då tyckte du jag var snygg" men då såg han som sagt helt annorlunda ut. Kan inte säga till honom "men älskling, då hade du inte svår fetma och såg ut som en oxgroda i ansiktet" Rynkar på näsan
    Alltså jag har sagt till min sambo när jag sett att han börjat lägga på sig lite kilon på en snyggt men ärligt sätt. Vi har lovat varandra att vi ska säga detta till varandra när vi börjar se något. Och jag sa till honom att jag saknade hans rutor på magen och att jag skulle bli extra upphetsad om dom kom tillbaka osv. Det gillade han tydligen för att han har börjat springa och dom är tillbaka... börjar se konturerna iaf.

Han måste ju vilja för att det ska gå. Och nej, du kan inte mata honom. sen behöver man inte ha pengar för att kunna träna. Han har väl ett par gympadojor? Ut och spring! Rör på dig!! Gällande skägget kan du visst säga att "jag älskar dig oavsett men ändå gillade jag att du passade i skägg mer".
  • Anonym (realist)

Ni är nog inte rätt för varandra längre. Jag förstår dig, jag gjorde slut med min flickvän efter att hon klippte sig kort kort. Såg ut som en jävla trollpacka helt plötsligt da vissa ansiktsdrag tog mera plats ( syntes mer) nu. Äcklade mig på henne i ett halvår innan jag fick mod att avsluta det hela. Hon gick även upp 10 kg vilket fick bägaren att rinna över.

• Anonym (Konstig)
    mr me skrev 2014-04-29 13:47:02 följande:
    Varför säger du inte allt det där till honom? Jag förstår inte varför man måste dansa runt på tårna hela tiden i ett förhållande. Tycker man att något är fult eller om man inte uppskattar något så kan man väl säga det? Han har ju dessutom varit vältränad en gång i tiden och tagit hand om sin kropp och sitt utseende, så han kan ju göra det nu också. Han kan knappast skylla sina extra kilon på att han fött barn heller...

Om han gick ned tio-femton kilo och hade lite skäggstubb så hade du säkert varit mer än nöjd, antar jag?
    Jag tyckte ju han var snygg när vi träffades, och även om man får en chock när nåt man sett i ett års tid försvinner, så skulle det antagligen se bättre ut med en skägglös haka än 4-5 stycken...

Jag vet dock inte hur jag ska få honom att ta sitt arsel till gymmet, eller om jag ska smiska honom på fingrarna när han står och fixar skräpmat eller hur jag ska göra Rynkar på näsan oavsett vad jag säger så GÖR han ju som han vill.
Svar på tråden Kan inte tycka om honom med hans ändrade utseende