• Malin8702

Trött på blöjan alltid läcker!

Använder Pampers Active fit. Strl 4 läckte när hon vägde 9kg, 4+ läcker nu väger hon 9,7kg. Tycker blöjan sitter rätt! Läcker Pampers på era små också. Vilka blöjor använder ni?

• Svar på tråden Trött på blöjan alltid läcker!
  • Emmalinnéa
    Malin8702 skrev 2014-04-30 11:03:00 följande:
    Använder Pampers Active fit. Strl 4 läckte när hon vägde 9kg, 4+ läcker nu väger hon 9,7kg. Tycker blöjan sitter rätt! Läcker Pampers på era små också. Vilka blöjor använder ni?
    Pampers och libero var det absolut sämsta tyckte jag. De bästa vi hittade var citygross egna och huggies dom läkte inte för oss iallafall. Även Willys egna fungerade.
  • fyrabarnsmor4

Pampers läckte alltid på sonen.
    Libero, Icas egna, hugins o willy funkade bra på honom.

Jag tycker du ska prova byta märke. Tex Libero eller ICAs eller nåt annan du tror kan passa bra.

• Annelie 76

Willys har funkat bra på min storkissare men jag har alltid fått byta när han passerat en viktgräns (behövs stora blöjor). Nu har största storleken på Willys blöjor börjat läcka på natten så vi bytte till Libero där han är precis i underkanten på vikten så nu läcker det inte längre.

• Bestemor

Mitt barnbarn använder libero och har gjort det sen han föddes. De har aldrig läckt och han är 2 år nu.

• Malin8702

Pampers har fungerat bra fram tills för ett tag sedan när hon började röra sig mer. Den verkar inte klara av hennes olika akrobat konster :) Strl hon har nu är från 9-20kg o hon väger som sagt 9,7kg. Får testa en annan blöja ist för att bara öka i strl.

• fyrabarnsmor4
    Malin8702 skrev 2014-04-30 11:47:32 följande:
    Pampers har fungerat bra fram tills för ett tag sedan när hon började röra sig mer. Den verkar inte klara av hennes olika akrobat konster :) Strl hon har nu är från 9-20kg o hon väger som sagt 9,7kg. Får testa en annan blöja ist för att bara öka i strl.
    ELLER så har ni för stor blöjan? menar att blöjan ring låren/ljumskar inte är tillräcklig täta?

Vad för typ av blöjan har du till barnet? är det blöjbyxor (säger man så?) eller "vanlig" blöjan?

Jag använde inte blöjbyxor på barnen för de sitter för löst på mina barn så jag tog alltid "vanlig" blöjor som vi kan se till så blöjan sitter ordentligt fast.
  • Karpalo

Prova ett annat märke. Pamper funkade inte alls för oss medan Libero var uruselt på en väns son, vi använder Libero och tycker de är toppen. Hon använder Pampers och tycker de är toppen. Olika blöjor sitter olika på olika barn helt enkelt. Vet de som haft en sort av tejblöjor och sen behövt byta till ett annat märke för byxblöjorna för de inte suttit bra sen.

• mammalovis

Vi har dilemmat med att blöjorna läcker ibland, men oftast beror det på att hon bajsat blöjan full på alla håll. Ibland kan nog läckaget bero på att hon fått en body som varit trång i grenen som vi borde rensat ut. Ibland sitter hon nog bara samtidigt och bajsar rakt ut åt sidan.

Första steget hade nog varit att testa ett annat märke tycker jag. Byxblöjorna har varit sämre för oss, då de är kortare i ryggen. På storasyster funkade de alldeles ypperligt, men hon bajsade nog fler gånger per dag.

• Malin8702
    fyrabarnsmor4 skrev 2014-04-30 12:32:50 följande:
    ELLER så har ni för stor blöjan? menar att blöjan ring låren/ljumskar inte är tillräcklig täta? Vad för typ av blöjan har du till barnet? är det blöjbyxor (säger man så?) eller "vanlig" blöjan? Jag använde inte blöjbyxor på barnen för de sitter för löst på mina barn så jag tog alltid "vanlig" blöjor som vi kan se till så blöjan sitter ordentligt fast.

Nej den är inte för stor. Strl mindre, 7-18kg, läckte hela hela tiden. Denna strl läcker på dagarna när hon rör sig. Det är vid ljumske/höft det läcker. Vanlig blöja, inte byxblöja.
  • norrlandsflicka

Vi har kört libero på våra barn. Prövade pampers på äldsta och det läkte bara trots rätt storlek och så. Willys funkade också på sonen men absolut inte pampers. Min kompis barn var tvärtom. På han läkte libero men inte pampers.

• Perpen

Min vilda 1½ åring har pampers, Har väl läckt kanske 3-4 gånger sen hon föddes, och då har det berott på fullbajsad blöja eller att blöjan suttit fel. 

Svar på tråden Trött på blöjan alltid läcker!