• place

Min 11 veckors dotter vägrar nappflaska HJÄLP!

Hej, som rubriker lyder. Ska iväg på ett viktigt möte den 17 maj och har försökt med alla medel få min dotter att äta med nappflaska. Men hon vill inte. Jag helammar henne och har pumpat ur en massa bröstmjölk som jag har fryst in. Men hon TOTALVÄGRAR nappen och nappflaska. Har ni några tips eller tips på nappen på flaskan? Detta blir ju enstaka gången jag tänker ge henne nappflaska Tack för alla tips

• Svar på tråden Min 11 veckors dotter vägrar nappflaska HJÄLP!
  • Ellie

Har ni testat med amningskopp? Det finns på apoteket och kan fungera mycket bättre än flaska. Även att ge med "spruta" där man trycker in mjölken i munnen (i lagom takt naturligtvis) skulle kunna gå. Jag antar att ha med mannen och dottern till mötet och låta dem vänta utanför inte är ett alternativ? I så fall kan du ju amma precis innan, precis efter och ev ta paus mitt i om mötet är långt.

• fyrabarnsmor4

Har pappan provat ge flaskan?

En fråga om mötet. Vet du hur lång tid det tar? Kan pappan vara med men sitter utanför eller på en promenad.
    Du kan amma henne precis innan mötet så klarar er nog bra ett par timmar. efter mötet kan du amma henne igen.

• ymmmi

Min yngsta dotter vägrade flaska tills hon var 6 månader

• amiofo

Testat olika sorters flaskor/nappar? Sonen gillar tex bara en sorts napp.

Låt pappan (el någon annan nära) ge, brukar gå lättare.

Som någon skrev innan,Hur lång tid tar mötet, kan pappan el någon annan hon känner bra följa med

• Litet My

Koppmata eller spruta skulle jag provat. Dock inte själv utan låtit pappan vara själv med bebisen en stund tills den blev hungrig och sedan fick han mata.

Många bebisar vill inte ha något annat än amning om mamman finns att tillgå. Är pappan ensam och bebisen hungrig så är det troligare att hon ger andra alternativ en chans.

Min äldsta tog flaskan, men aldrig om jag var där då blev han mest ledsen och arg.

• pgw

Mitt barn fick ersättning till natten under den första månaden, men inte senare. Så han glömde bort hur man dricker ur en nappflaska. Han var tydligt intresserad av innehållet i flaskan, men visste inte hur han skulle få det i sig.

Vid ett tillfälle då han behövde få mat då jag var borta använde vi en spruta. Han accepterade sprutan vid den första måltiden, men inte längre vid följande. Det var just innan jag skulle komma hem, så han hann inte bli hungrig.

Vi testade flera olika pipmuggar också. NUK FIRST CHOICE Drickpipsflaska 150 ml var bäst, den klarade han av. Hur gammal han var då minns jag inte. Vanliga färgade utan ventil var inte bra. Det rann för mycket på en gång ur muggen, och så var det svårt att veta hur man hällde när muggen inte var genomskinlig. MAM Learn To Drink Cup 190 ml med ventil ska man suga jättehårt på för att det ska komma nånting ur den, den dög inte heller.

• place

Tack för alla svar....ska prova mig fram.....hon är en envis liten tjej som visar vad hon vill. Men vill hon inte så vill hon inte, ska prova nu under veckan om pappa eller mormor kan ge henne mjölken. Och så går jag en sväng runt området och kommer tillbaka för att se hur det gått.

• Elsis00

Meddela calma är en flaska där nappen är utformad så den är lik bröstet. Min 13 veckor gamla son tar bara den, ingen annan nappflaska så det är ett tips att testa.

• place

Som sagt.....HON TOTALVÄGRAR. Jag har även köpt den calma nappen. 'Men nej! Jag försökte prova mig fram och gav lite vatten i en plastspruta och lite i taget lyckades hon dricka det. Men min fråga är Hur lär man ett barn att dricka ur nappflaska. Nappen vägrar hon ju också

• ymmmi

Min dotter vägrade tills hon var 6 månader.
    Tror inte det går ifall dom själv inte vill

Svar på tråden Min 11 veckors dotter vägrar nappflaska HJÄLP!