• Ledsentjej95

Min bästa vän är borta nu

Igår var vi tvungna att avliva vår Springer Spaniel. Han blev 6 år. Anledningen var att han antagligen hade någon form av psykisk sjukdom som blev värre ju äldre han blev. Det kom väldigt plötsligt, trots att man märkt att hans beteende inte var normalt, något var fel.

Jag är så jävla pissledsen. Det gör ont i hela kroppen och jag gråter verkligen konstant. Vet inte vad jag ska göra utan min lurviga, fina, mjuka kompis.

Ni får gärna dela med er av era historier.

• Svar på tråden Min bästa vän är borta nu
  • Nyfikeeen

Jag hade en Welsh springer spaniel, som vi var tvungna att ta bort pga epilepsi och att binjurarna inte fungerade. Det var så jobbigt!

Jag förstår dig till 100%, även fast det var några år sen min hund dog så gör det fortfarande skit ont när man tänker på det!

• nomina

Se efter en ny vovve!
    Min första hund blev påkörd när jag va utomlands och min vän passade henne.
    Jag sa "aldrig mer hund" men en kvinna hörde av sig till mig efter att jag berättat historien i ett forum, hon hade en hund som hon ville sälja. 
    Jag berättade för mina föräldrar men jag sa att jag inte ville.
    Dom övertalade mig om att åka o titta iallafall, ja, jag blev kär. Och det va det absolut bästa! 
    Om du är en hundperson och älskar livet man har med dom promenader/träning/gosa osv så skaffa en ny. Du kommer inte glömma din gamla vän, men han fick somna in av en viss anledning och du gjorde det du ansåg var det bästa för honom.

Har man en ny vovve och man tycker om att ha husdjur hemma så skaffa! Man har ett ansvar och det blir lättare då.
    Försök också att inte låta känslorna ta över dig helt, om du lägger dina känslor åt sidan och bara tänker logiskt så vet du varför du tog beslutet och varför det blev som det blev. 

Va rädd om dig och lycka till!

• Ledsentjej95

Uppfödaren/veterinären trodde oxå att det var antingen epilepsi eller blodpropp han led av. Det var liksom ingen idé att försöka hjälpa honom. Usch vad ofattbart ledsamt det är..

Vi ska åka och titta på en ny hund från samma kennel (treårig tik) som vi kan få av uppfödaren. Ska dock vänta nån vecka till.

Tack för era ord. Kram

• nomina
    Ledsentjej95 skrev 2014-05-03 13:53:01 följande:
    Uppfödaren/veterinären trodde oxå att det var antingen epilepsi eller blodpropp han led av. Det var liksom ingen idé att försöka hjälpa honom. Usch vad ofattbart ledsamt det är..

Vi ska åka och titta på en ny hund från samma kennel (treårig tik) som vi kan få av uppfödaren. Ska dock vänta nån vecka till.

Tack för era ord. Kram
    Det låter jättebra och det är helt okej att man sörjer sin vän! <3
Svar på tråden Min bästa vän är borta nu