• Anonym (hm)

H & M

beställde kläder från HM på deras hemsida på månadsfaktura, fick hem dom idag, men passade inte mig..kan jag lämna tillbaka dom i butik ? och hur blir det med betalningen.....är ju inte betalt ännu,men tänkte då jag lämnar tillbaka dom .....?

• Svar på tråden H & M
  • Anonym (C)

Du får skicka tillbaka dem och få en ny faktura

• MammasPojke13
    Anonym (hm) skrev 2014-04-30 21:33:46 följande:

beställde kläder från HM på deras hemsida på månadsfaktura, fick hem dom idag, men passade inte mig..kan jag lämna tillbaka dom i butik ? och hur blir det med betalningen.....är ju inte betalt ännu,men tänkte då jag lämnar tillbaka dom .....?

Nej, du måste skicka tillbaka dem. Går tyvärr inte att byta det i butiken om man har beställt det via internet.
  • Anonym (hm)
    MammasPojke13 skrev 2014-04-30 21:39:50 följande:
    Nej, du måste skicka tillbaka dem. Går tyvärr inte att byta det i butiken om man har beställt det via internet.
    gäller det just HM ? jag har gjort så i en annan butik för länge sen
  • Anonym (C)

Hur returnerar jag en vara jag köpt online?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt och bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadda varor inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket.

Använder du retursedeln som följer med ditt paket då kostar returen 36:90 oavsett paketets storlek och vikt. Summan dras automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka.

När du lämnar tillbaka varor får du pengarna tillbaka inom 30 dagar. Logga in på Mitt H&M för att se status på dina återköp och summa som ska återbetalas.

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du till exempel betalade din order med betalkort, sätter vi tillbaka summan på samma kort. Har du betalat via månadsfaktura eller H&M-konto så reglerar vi summan mot ditt saldo.

Varor som du har köpt online går inte att returnera eller byta i butik.

Svar på tråden H & M