• tänkerförmycket

Vad anses vara en liten penis?

Är en kille på 16 år och har undrat detta nu under en tid vad som anses vara en liten penis.
    Har under en lång tid alltid tyckt jag haft en väldigt liten penis och har varit väldigt osäker på grund av detta när de gäller tjejer och rent ut sagt undvikit relationer på grund av att jag varit rädd för vad som skulle hända när de ser hur liten snopp jag har, folk brukar säg att jag ofta tänker för mycket och har en tendens att alltid "övertänka" allting.

Undrar därför om en snopp på 16cm i längd och 14cm i omkrets vid stånd anses vara liten?
    och ungefär 12cm i längd och 13cm i omkrets slak om detta nu har någon betydelse.
    däremot brukar den vara lite längre och mycket tjockare vid morgonstånd ibland, är detta vanligt?

Har även i stort sett alltid varit väldigt kort i kroppslängd och alltid sett mycket yngre ut än jag egentligen är vilket förmodligen har en del i det hela då jag fortfarande ser mig som pojken som gick i sjuan och var 150-155cm lång och mindre än alla andra och har väl inte riktigt förstått att jag är längre än 170cm numera.
    Min kroppslängd har också varit en av anledningarna till att jag inte direkt har brytt mig om tjejer eftersom jag tänkt att ingen ändå vill vara tillsammans med någon som är kortare än de själva, självförtroendet är väl inget vidare heller.

• Svar på tråden Vad anses vara en liten penis?
  • lykantrophona

1. Det finns statistik om snoppar online. Bara att söka "genomsnittlig penis" eller "average penis size". Då ser du att din inte alls är liten.

2. Det som skrämmer bort tjejer är dåligt sjävförtroende och kroppskomplex, inte en genomsnittlig penis (såvida du inte viftar omkring med den bland folk som en blottare).

3. Folk som säger att du grubblar för mycket har rätt.

• Whitetrash86
    lykantrophona skrev 2014-05-01 00:34:37 följande:
    1. Det finns statistik om snoppar online. Bara att söka "genomsnittlig penis" eller "average penis size". Då ser du att din inte alls är liten.

2. Det som skrämmer bort tjejer är dåligt sjävförtroende och kroppskomplex, inte en genomsnittlig penis (såvida du inte viftar omkring med den bland folk som en blottare).

Kan inte säga det bättre själv.

Slappna av och lev livet!
  • tänkerförmycket
    lykantrophona skrev 2014-05-01 00:34:37 följande:

1. Jo jag vet, men har väl inte direkt trott på det riktigt, har fortfarande problem med att tro att det är sant.
    Sen är de ofta massa folk som säger att genomsnittliga längden inte stämmer som står på nätet och att det är mycket längre och blablabla vilket får en att undra.

2. Förstår detta och får ofta höra det också.
    Tänker nästan på detta varje dag på att bli bättre på att ta för mig och vara mindre rädd för vad andra folk tycker eller tänker. Brukar vara väldigt blyg och tystlåten om det är personer som jag inte känner särskilt väl och kan ta ett tag innan jag vågar va mig själv bland nya folk.

Började precis gymnasium och kändes precis som det gjorde första dagen i sjuan där jag även där fick höra ofta av lärarna att jag skulle prata mer under lektioner och liknande, vilket jag fått höra nu med.
    Däremot under slutet av sjuan och resten av högstadiet gick det istället åt andra hållet och fick höra av min lärare att jag skulle snacka mindre och inte argumentera hela tiden mot lärare utan välja mina tillfällen när det passar bättre istället. Så problemet är väl att jag är väldigt osäker när jag träffar nya folk då jag i början hellre håller mig undan och hänger med i konversationer istället för att själv starta dem.

3. Ligger förmodligen mycket sanning i det, inte riktigt min grej att göra något utan att ha tänkt igenom det några gånger först eller liknande men detta är även det något jag försöker bli bättre på.

Tack för ditt svar i alla fall :)
  • Mamori

Medel är 15 längd 12 omkrets så nej, du har inte liten. Liten skulle jag säga är max 10 cm längd och 8 omkrets.

• tänkerförmycket
    Mamori skrev 2014-05-01 02:40:14 följande:
    Medel är 15 längd 12 omkrets så nej, du har inte liten. Liten skulle jag säga är max 10 cm längd och 8 omkrets.
    Säker? :o
    Man slutar väl växa vid 20 års ålder, borde inte medel vara längre än vad jag har då eftersom jag bara är 16år?
  • Mamori
    tänkerförmycket skrev 2014-05-01 02:48:25 följande:
    Säker? :o Man slutar väl växa vid 20 års ålder, borde inte medel vara längre än vad jag har då eftersom jag bara är 16år?

Tror inte den växer så mkt efter 16 år, någon cm kanske? Och nej, du råkar fått en större en medel även jämfört med vuxna. Så sluta oroa dig. Ingen kommer att tycka att du har liten.
  • Gotlänning

1, Skit i storlekar och porrfilmer, en siffra som inte betyder ett skit i rätt kvinnas famn samt porr är en illusion av det skönaste och finaste som finns.

2, Det viktigaste av allt, underskatta inte de underbaraste som finns... kvinnors åsikt och längtan efter cm kommer i lika många åsikter som det finns kvinnor.

Hur du är som person är det viktigaste och inte hur många lampor och vaser du kan välta från andra sidan rummet, kvinnor vill ha mer än så, så underskatta inte dem. 

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • tänkerförmycket
    Gotlänning skrev 2014-05-01 03:06:27 följande:
    2, Det viktigaste av allt, underskatta inte de underbaraste som finns... kvinnors åsikt och längtan efter cm kommer i lika många åsikter som det finns kvinnor.
    Det sägs ju ofta det att kvinnor bryr sig mindre om storleken och att det är män som hakat upp sig på det.
    Men sen vet man ju inte vad man ska tro när man läser trådarna som den här:

sc.imp.live.com/content/dam/imp/surfaces/mail_signin/v3/img/onedrive_launch/en-us/OneDrive_SISU_2-19.jpg
Svar på tråden Vad anses vara en liten penis?