• Alva3

Dela rum?

Hej, jag har tre söner. Jag, min man och barnen bor i en villa med 3 sovrum, dvs. ett sovrum till mig och maken och två till barnen. Frågan är hur vi ska göra med uppdelningen. Barnen är 7, 3 och 1 månad gamla. Det kommer troligtvis bli minst ett barn till så hur ska vi dela upp rummen tycker ni?

William 2006-12-27~ Maximilian 2010-11-30~ Valentin 2014-03-04
  • Svar på tråden Dela rum?
  • Styrox

Det beror väl lite på vilka barn som går ihop bäst med varandra känner jag såhär rent spontant

• Whitetrash86

Dom syskonen som faktiskt KAN dela rum med varandra.

Försökte dela rum med mina barn, slutade med att dom slet huvudena av varandra... 

• Alva3

Funderar på de minsta som ska dela rum, stora sonen är lättväckt och störs lätt i arbete med läxor och sen retas lillebror mycket.

William 2006-12-27~ Maximilian 2010-11-30~ Valentin 2014-03-04
  • Flickan och kråkan

Mina äldsta - 6 och 5 år har delat rum ända tills nu. Det har inte varit något problem.....förrän nu. Sista tiden har vi märkt att båda har ett helt annat behov av att få ha sitt eget....inte minst när de har kompisar hemma. Nu flyttar vi om två månader så då får de var sitt rum.

Som sagt, de som kan dela rum är väl ett bra alternativ . Sedan tror jag generellt att äldre barn har större behov av att få vara ifred och verkligen få ha sitt eget ibland.

• fyrabarnsmor4

Vi har två storsovrum ( ca 15 kvm) Barnen delar rum två och två. (8år och snart 7 år, 5 år och snart 4 år)
    Det går bra.

Svar på tråden Dela rum?