• eynelly

blå tandkräm i håret istället för silverschampo?

Ok, kanske blir lite idiot förklarad nu som ställer frågan... Men kan man använda blå tandkräm i håret som silver schampo??? (Pepsodent white now, som är knall blå!)
    Var hos frisören innan och skulle mörka ner mitt platina blonda hår. Visst blev det mörkare, men fortfarande lite orange/gult i hårbotten vilket jag såg först när jag kom hem! Arbets intervjuv i morgon bitti, och jag har inget silver schampo hemma. Tror ni det går? Gärna snabba svar Tack!

• Svar på tråden blå tandkräm i håret istället för silverschampo?
  • Koppkaka

Tror du verkligen det är samma verksamma ämnen i blå tandkräm som i silverschampo?

• Drottningen70

Eftersom tandkrämen handlar om en optisk effekt som dämpar det gula, så skulle det säker funka medctandkrämen på det viset på håret. Men det ger ju ingen varaktig effekt när krämen är ursköljd. Däremot misstänker jag att tandkrämen som är rätt stark riskerar att göra håret rätt risigt.

• eynelly
    Koppkaka skrev 2014-05-01 17:42:35 följande:
    Tror du verkligen det är samma verksamma ämnen i blå tandkräm som i silverschampo?

Nä det tror jag inte, undrar mer om man kan göra det som en "kris engångs lösning" inför arbets intervjuen i morgon bitti, då jag inte hinner köpa riktigt silver schampo innan!

Som sagt, kommer säkert bli idiot förklarad, men vill inte se ut så när jag jagar ett bra jobb!
  • Koppkaka

Det är väl bara att prova. I värsta fall får du gå till arbetsintervjun med tandkräm i håret istället.

• listo

Klart du kan sätta tandkräm i håret. Jag tvivlar dock på att det ger samma effekt som silverschampo.

• Flisan79

Även om de fungerar på liknande sett tror jag koncentrationen är väldigt stor skillnad på. Jag tror alltså att det varken kommer göra någon synlig skillnad eller öht ligga kvar i håret.

Men det är ju bara vad jag tror.

Du kan ju alltid testa på en liten bit av håret först och se.

• enimini

Bara för att dom båda olika substanserna är blå, så betyder ju inte att de har samma verkan. Iså fall kan du ju lika gärna ha i toalettrengöring, bara den är blå. Eller?

• blomman07

Även om du hittar silverschampo på en mataffär eller liknande ger det knappt effekt förrän efter ett par tvättar.

• Dexter dot com
    blomman07 skrev 2014-05-01 19:05:17 följande:
    Även om du hittar silverschampo på en mataffär eller liknande ger det knappt effekt förrän efter ett par tvättar.

Låter man det sitta 10-15 minuter ger det jättebra effekt.
  • blomman07
    Dexter dot com skrev 2014-05-01 20:47:35 följande:

Låter man det sitta 10-15 minuter ger det jättebra effekt.
    Om man köper ett bra märke, men inte de sorter som finns på Ica maxi..
  • Dexter dot com
    blomman07 skrev 2014-05-02 09:33:11 följande:
    Vilka märken är som säljs där år så dåliga då?
    Jag köper mitt silverschampo där och är supernöjd med att betala 70 kr istället för det dubbla hos frissan och jag blonderar mitt hår och är kritvit i håret.
  • enimini

Silverscampoo gör alltid så det kliar nån förbannat mycket i min hårbotten efteråt. Vad är det i det egentligen?

• Drottningen70
    blomman07 skrev 2014-05-02 09:33:11 följande:

Jorå. Funkar klockrent. Dyrt är inte alltid bättre.
  • Flisan79

Enimini: silvershampoo är otroligt uttorkande så antagligen blir din hårbotten väldigt torr.
    Jag kör alltid med en inpackning/mycket balsam efter silvershampoonering.

Svar på tråden blå tandkräm i håret istället för silverschampo?