• Agdaa

Katten kräks nästan varje dag

Min äldsta katt, 17 år, kräks väldigt mycket. Nästan varje dag. Jag ger henne bara blötmat för att det är lättare att smälta o d blev bättre ett tag men nu kräks hon nästan jämt igen. Är det normalt? El kan hon vara sjuk? Den yngre katten 3 år, har jag aldrig sett kräkas så därför undrar man ju.

• Svar på tråden Katten kräks nästan varje dag
  • Agdaa

Kan det vara maten? Hon ratar torrfoder o även viss blötmat så hon är kräsen. Hon älskar ost och skinka och får det ibland, men inte så ofta. Men kan d vara dåligt för katter? Hon är ganska mager så jag försöker få henne att äta men det mesta kommer upp igen. Tror att hon hetsar när hon äter och den andra katten sitter o väntar till den äldre har ätit färdigt. Hon kanske stressar för det? Hon gillar inte alls den yngre katten o undviker alltid henne :(

• Felidae

Min katt kräktes mycket och gick snabbt ner i vikt när hon fick problem med njurarna, vilket tyvärr är vanligt hos äldre katter. Symptomen blev bättre och sjukdomsförloppet saktade ner när vi gick över till (superdyrt) medicinskt kattfoder för katter med njurproblem. Ett besök hos vet är absolut att rekommendera.

• Agdaa

Ok, min katt har inte gått ner snabbt. Hon har alltid varit rätt så smal. Men jag ska kolla med en veterinär imorgon iaf.

• nemo1

Åter igen. Varför frågar man här på fl istället för att boka tid för en veterinärundersökning????

• nemo1
    Agdaa skrev 2014-05-01 21:28:02 följande:
    De har stängt nu !!!!
    Katten började ju inte kräkas idag, eller hur!
  • Madmoiselle

Vad säger veterinären och vilka undersökningar har gjorts?

• Agdaa
    nemo1 skrev 2014-05-01 21:32:43 följande:
    Katten började ju inte kräkas idag, eller hur!

Nä, men idag blev d mer än vanligt. Har inte tänkt så mycket på det förut eftersom alla säger att de kräks hårbollar o d har hon ju oxå men nu är det även mat i geggan o även mer än d brukar. Var d nåt mer du undrade el ska du fortsätta skriva dumma kommentarer?
Svar på tråden Katten kräks nästan varje dag