• Anonym (!?!?!?!?)

Snälla hjälp mig fort! orange i hårbotten och grön/orange/mörkblond i längderna! (bröllop på gång!)

Ok, skulle dämpa mitt platina blonda hår till mellan blond, och står här med orange hårbotten och mellanblond/grå/grön i längderna! Bröllop på söndag om bara 3 dagar!!!!! Herregud!!!! Och pengar finns inte till frisör nu!!!! Hur ska jag göra!?!?!? Panik i hela kroppen och måste fixa detta fort!!!!!
    (Jag vet att det var dumt att chansa så, så alla onödiga kommentarer undanbedes, och ber ENDAST om hjälp snabbt!)
    Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Snälla hjälp mig fort! orange i hårbotten och grön/orange/mörkblond i längderna! (bröllop på gång!)
  • Anonym (snabb)

Testa silverschampoo men är det mycket så hjälper det kanske inte.
    Köp en hårfärgning och färga typ mellanbrunt.

• Anonym (!?!?!?!?)

Nu vet jag inte om länken blev rätt, men en naturlig mellan blond färg är jag ute efter....

• Anonym (!?!?!?!?)
    Anonym (snabb) skrev 2014-05-01 23:06:39 följande:
    Testa silverschampoo men är det mycket så hjälper det kanske inte.

Köp en hårfärgning och färga typ mellanbrunt.

Jag valde först vanlig blond intesiv toning vilket gav oranget hår, sen mellanbrunt som gav mig ännu mer orange hårbotten och gröna/gråa skiftningar i längderna....
  • mkes

Har du inga bilder på håret? Svårt att veta ungefär hur mörkt det är nu. Är det inte för mörkt och skadat så blek igen. Annars kör på en brun färg till du har råd med frisör.

• Anonym (citonen)

Jag tror att det bästa är att boka in en akuttid hos en hårfrisörska,så hon kanske kan göra något åt det.
    Hade ej gjort något mer med håret själv om jag vore du,så du inte förstör det ännu mer.

• Anonym (citonen)

haha oj missade hade inte råd just nu!

Annars får du helt enkelt bleka det 2 gånger till med riktigt ljusblond,för annars går den hemska färgen inte bort.
    Men det kan ej garanteras att det blir helt bra.

• Anonym ())

Är du brunett egentligen eller varför blev håret orange?

• london

Är det en askblond färg du slängt i ditt blonda hår? Har för mig att ask kan göra det grönt. (Hade för mig att askblont tar bort det gröna men efter googling så så verkar det vara tvärtom, längesedan jag färgade själv). Om du vill få bort det gröna/gula/orange så ska du slänga i en pärlblond färg.

• london

Ljusrunt ska man ALDRIG färga själv på ljusblont hår, har jag fått erfara. Då blir man grönhårig. Antingen testar du att slänga i en till färg mellanbrun (det hade jag dock inte gjort) eller slänger i en pärlblond.

• N3NN3

En frisör sabba mitt hår och det blev som ditt. Gick till en annan som fick avfärga så håret blev blont/ vitt i längderna och gult/vitt i botten. Sen fick jag vänta några veckor innan de satt i en brun färg med röd ton i. De sa att vet är viktigt med röd ton när håret var som det var.

• N3NN3

Hoppas det löser sig.

Kan du inte typ låna pengar från nån och boka frisör?

• tuzzla

Testa att fukta håret och ha i massor av silverschampo där det är orange. Ha i så mycket att håret blir mörklila, inte ljuslila och skummigt. Låt sitta ett bra tag. Gör om om det behövs.
    Loreals är bra!
    Till det som är grönaktigt har du i bikarbonat i fuktigt hår, sköljer och kör en inpackning med ketchup. Massor av ketchup. Upprepa om det behövs.

Låter helgalet, men dottern fick grönskiftande hår en sen kväll och vi googlade efter tips. Det funkade!

• sch32

Blek det, ta sedan i Mood pärlblond. Bara silverschampo kan du glömma. Är du säker på att du inte kan låna pengar till ett frisörbesök, du vill ju inte se ut som clownen Manne på söndag.

• Anonym (Ketchup)

Har själv fått grönt hår vid färgning och då testade jag ett ganska äckligt tips jag fick men som faktiskt fungerade.
    Ketchup, i hela håret, smeta in och låt sitta i typ 15 min. Sliter lite på håret men allt mitt gröna försvann! Det orangea har jag tyvärr inget tips mot, annat än att färga en mörkare färg. Lycka till!

Svar på tråden Snälla hjälp mig fort! orange i hårbotten och grön/orange/mörkblond i längderna! (bröllop på gång!)