• Anonym (ont i käken)

zopiklon och imovane användare!

Hej på er!

Jag har en undran här för er som använder zopiklon/imovane..

Har Du märkt skillnader i effekter mellan de olika fabrikaten?

Jag får nämligen biverkningar av zopiklon mylan i form av tandgnissel vilket resulterar i smärta i käken och huvudet, irritation under natten när sambo råkar väcka mig, mardrömmar svårt att vakna, samt synstörningar i form av små hallucinationer.

Imovane blir jag inte trött på, och somnar inte av.

Däremot funkar fungerar zopiklon pilum perfekt! Blir trött av dem, knappt några märkbara biverkningar och sover bra.

Hur kan det skilja sig så mycket när det är samma medicin, och hur är det möjligt?

Undrar mest över om ni märkt skillnader mellan fabrikaten, och isåfall vilka?
    Borde det inte vara samma resultat? Har provat olika nu i 3 års tid och biverkningarna är alltid densamma på respektive medicin :S
    (Gick inte att länka eller lägglägga in bild över mobilen så googla gärna ifall du känner igen preparaten).
    Dela med er!

• Svar på tråden zopiklon och imovane användare!
  • Tigerliljaaa

Måste vara något av bindeämnena då kanske för det är samma verksamma substans däremot vet jag inte vad pilum är men bör väl vara någon skillnad kanske

• Anonym (sover gott)

Har provat de alla olika tillverkarnas zopiklon. Har inte märkt skillnad. Men det kan säkert vara individuellt att kroppen kan reagera lite olika.
    Se till att du får Zopiklon Pilum när du hämtar ut om det är den som fungerar bäst :)

• Anonym (byggaren)

För mig är det tvärtom, jag föredrar helt klart imovane. Apotekspersonal har också påtalat att det inte är någon skillnad på preparaten ,men för mig så är zopiklon på gränsen till värdelös.

• Anonym (Bråcklisa)

Brasklapp!

Om man har tagit Zopiklon under en längre tid ska man inte sluta ta medicinen plötsligt. Då kan man drabbas av till exempel sömnbesvär, huvudvärk, muskelsmärtor eller svettningar. Man kan också bli orolig, irriterad eller förvirrad. För att undvika dessa besvär brukar dosen minskas gradvis, innan man helt slutar att ta medicinen.

Källa: sömnmedicinbutiken

Svar på tråden zopiklon och imovane användare!