• Anonym (l)

Mitt ex skyller sin stora mage på laktos

Visst han är känslig mot laktos och har varit i flera år. Men de senare åren har hans mage blivit än större. känner andra som också har laktosmage men de har inte sådan mage som han.

Tror mycket av magen numer är pga att han äter för mycket mat samt inte rör sig lika mycket som tidigare.

Normalportion för honom är en hel stor tallrik mat och gärna lite mer. Han använder stora skålar som rymmer ca 4 dl med nyponsoppa eller yoghurt  och då sötad. Är det vaniljyoghurt så tar han även i sylt då han inte tycker det smakar nåt?!  Socker på socker liksom. Dricker oftast ur stora halv litersglas och det är juice, oboy eller saft.
    Äter ytterst sällan frukt och grönsaker. Gillar inte grönsaker mer än till tacos.

Förr cyklade han mycket men numer så tar han nästan jämt bilen till jobbet, 1,5 km.

Är väl egentligen mest nyfiken på om han har rätt i att hans mage enbart beror på laktosmage eller om det är mer att han verkligen har lagt på sig också?

• Svar på tråden Mitt ex skyller sin stora mage på laktos
  • Anonym (m)

om man kan nypa i bilringarna och se att han har en massa överflödigt fett så nej, då är det väl inget att koppla till laktosen

• Anonym (l)

Förutom magen så har han ju även fått lite dubbelhaka samt större bröst.

• Anonym (n)

Asså, en laktosmage är ju svullen och hård.
    Känns som att han bara är en vanlig latmask som inte klarar av att ta tag i sina fetto vanor.

• Anonym (l)
    Anonym (n) skrev 2014-05-02 14:06:17 följande:
    Känns som att han bara är en vanlig latmask som inte klarar av att ta tag i sina fetto vanor.
    Denna är både och. Kollar man från sidan så sticker magen ut iaf  20 cm.
  • Anonym (n)
    Anonym (l) skrev 2014-05-02 14:17:49 följande:
    Denna är både och. Kollar man från sidan så sticker magen ut iaf  20 cm.
    Han är bara tjock då. 
  • Anonym (l)

Visst det är hans eget problem att han inte ser eller vägrar fatta den verkliga orsaken.
    Men det är jävligt störande när han själv kan påpeka andra om hur de ser ut och vad de borde göra.

Det sjuka är att han bara för några år sedan pratade om att hans pappa borde röra på sig mer att det inte räckte med att bara cykla till andra sidan stan varje dag för hälsans skull.

• Mamori
    Anonym (n) skrev 2014-05-02 14:06:17 följande:
    Fast män kan ju få ölmage som är hård trots att det är övervikt.
  • Anonym (n)
    Mamori skrev 2014-05-02 14:45:36 följande:
    Fast män kan ju få ölmage som är hård trots att det är övervikt.
    Jo, jag vet men en laktosmage gör ju oftast ont av svullnaden. Spänner o så. Antar att en ölmage inte gör det.
  • Anonym (tjej)
    Anonym (n) skrev 2014-05-02 14:46:53 följande:
    Jo, jag vet men en laktosmage gör ju oftast ont av svullnaden. Spänner o så. Antar att en ölmage inte gör det.
    Min kille har en ölmage som han säger gör ont när den liksom trycker inåt. Bleh. Fast det är väl ont på ett annat sätt. En laktosmage går ju enkelt att identifiera genom att låta bli laktos ett par dagar.
  • Lindsey Egot the only one

Han är ditt ex, varför bryr du dig?

• Volt
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-02 14:56:09 följande:
    Han är ditt ex, varför bryr du dig?
    Dom kanske är vänner? 
  • Anonym (Fläskberget)

Att ta bilen bara 1½ km låter som en riktig soffpotatis! 

• Lindquist

Och även andra problem me sköldkörteln tex. Äter man bara kolhydrater socker å stärkelse tro fan att ditt x blir tjock. Lägg han på lchf eller carnivore å be han äta mer protein så ska du få se han tappar kilon.

• Lindquist

Förut jag var tjock, dubbelhaka, diabetes 2, trött nästan jämt gör jag åt tallriksmodellen som svenska knäpps läkare rekommenderar jag var då tjock å överviktig. När jag la om till lchf kilona rasade på mig från 130kg till 85 kg är 195 lång.

Svar på tråden Mitt ex skyller sin stora mage på laktos