• SeriousGirl

Mens trots p-piller...

Hejsan. Jag skulle bli tacksam för svar för är lite orolig. Jag äter p-piller (Prionelle 28) men har senaste månaderna hoppat över sockerpillrena för att jag inte alls vill ha mens. Har funkat bra tidigare men här om dagen så fick jag mensvärk och blöder typ 2-4 gånger om dagen... Någon som vet vad det beror på?

• Svar på tråden Mens trots p-piller...
  • Anonym (h)

Du hoppar väl inte över mensen mer än 3 månader i rad? Då kan du få blödningar. 

• whydoyoucare

Kroppar är individuella. En kvinnokropp är byggd för att blöda en gång i månaden. Vissa kroppar kan hantera utesluten mens, andras kan inte. Jag kan inte hoppa över mens hur mycket som helst för då blöder jag till slut iaf. Man får leva med det helt enkelt. Men ett tips är att låta kroppen blöda var fjärde månad eller så, då brukar det gå bättre att hoppa över mensen så pass ofta som man vill.

• Carina90

Jag har PCOS, och utan p-piller får jag kanske mens en gång om året, om ens det. Detta stör mig inte så mkt i nuläget eftersom jag ej vill ha barn ennu. Dock får jag generande hårväxt och tar pillrena för hormonbalansering. Dock får jag sån kraftig mensverk att jag typ blir sängliggande i de första 3-4 dagarna, får ont i hela bekenbotten musklerna och har svårt att gå på toa under hela mensen. Så de senaste åren har jag gått på oavbruten p-p kur och endast gör uppehåll när jag känner att en blåsa i äggstockarna börjar göra ont, eller som just nu, vid mellanblödning för att "rensa ut".

Svar på tråden Mens trots p-piller...