är jag paranoid?
hej,
under en lång tid har jag känt på mig att något är fel på mig och jag vill gärna veta hur ni tolkar mig och om mina tankar om mig själv stämmer.
jag misstänker att jag är paranoid med möjligtvis en viss grad av ätstörning...
detta är stora drag om mig, vill ni veta något mer kan ni fråga, hoppas ni orkar läsa igenom.
Ok, så har är jag+ hur jag tänker;
* ofta när jag går utomhus på en gata kan jag höra steg bakom mig och tror att någon förföljer mig, jag vänder mig om och ser ingen där.. sedan fortsätter jag gå och kan höra stegen igen. vänder mig om igen för att kolla så att ingen förföljer mig.. men ingen är där och jag försöker lugna ner mig lite...
* Jag går en promenad i frid och ro... helt plötsligt får jag reda på att någon går några meter bakom.. får typ panik bara vid tanken att dem/den ska gå bakom mig.. promenaden är inte så rolig längre och jag skyndar på stegen för att gå i från person... kan typ bara andas ut när personen bakom mig försvinner...
*sedan hade jag super bra vänner i högstadiet som man umgicks med hela tiden, men helt plötsligt när man började på gymnasiet hade dem inte tid då dem hade super mycket läxor ( men jag tror att dem såg chansen- när vi började på gymnasiet- att kunna slippa mig)
* Jag bantar och har lyckats gå ner 27 kg än så länge men jag vill gärna gå ner i alla fall 10kg till.... är 176cm lång och väger nu 75 kg... men det som stör mig är när morfar säger att jag är LAGOM och behöver inte gå ner mera.. jag blir irriterad när han säger så..då jag ej är smal... och jag blir rädd att folk ska få för sig att jag har anorexia eller nåt och stoppa min bantning..
* när jag går in på tex hemsidor ang om banting/ psykiska störningar osv. så måste jag radera historiken om detta på datorn då jag får för mig att någon här hemma kommer att kolla upp mig...
* jag tror ofta att jag har någon form utav sjukdom.. typ bröstcancer, diabetes osv.. bara igår trodde jag något var fel på min blindtarm och att jag typ skulle dö när jag skulle gå och lägga mig
sedan så kan jag säga att jag absolut inte vill kontakta psykologen, då jag är rädd att denne ska stämpla mig psykiskt störd och förstöra mitt liv