• Anonym (bonusmamma)

femåringen tar på mina bröst

Hej, har varit tillsammans med min kille i ett år. Hans son 5 år har börjat intressera sig för kroppar och kön. Inget konstigt med det.. Men nu är det så att han har börjat intressera sig lite väl mycket. Han har flera gånger tagit mig på brösten och på rumpan. Jag vet inte hur jag ska hantera det och brukar avleda det. Typ, nu ska vi göra det här. Men vill inte heller skapa skamkänslor osv. Jag och pappan är väldigt nykära och fysiska och han kan ligga och ta mig på brösten eller rumpan när vi ligger i soffan så lillkillen har väl snappat upp det därifrån.. Är det jag eller pappan som ska säga ifrån? Vad tycker ni? Hur säger man det? 

• Svar på tråden femåringen tar på mina bröst
  • Anonym (cc)

Tycker att du kan säga ifrån själv. Men om du vill kan du ju först prata med pappan om det.

Lixom säga att det är okey att vara intresserad men att det är olämpligt för honom att ta på dig, för sånt är för vuxna. Sen tycker jag att ni ett tag framöver inte tar på varandra på detta sätt när barnet ser på.

• Fanny b

I detta fall skulle jag säga ifrån utan att skamlägga genom att på en 5-årings nivå förklara att man har rätt att bestämma vem som ska få ta på ens kropp och hur denna får ta på kroppen.

• Anonym (bonusmamma)
    Fanny b skrev 2014-05-02 21:12:57 följande:
    I detta fall skulle jag säga ifrån utan att skamlägga genom att på en 5-årings nivå förklara att man har rätt att bestämma vem som ska få ta på ens kropp och hur denna får ta på kroppen.
    bra svar, ska köra på det nästa gång. 
  • Anonym (bonusmamma)
    Anonym (cc) skrev 2014-05-02 21:10:51 följande:
    Tycker att du kan säga ifrån själv. Men om du vill kan du ju först prata med pappan om det.

Lixom säga att det är okey att vara intresserad men att det är olämpligt för honom att ta på dig, för sånt är för vuxna. Sen tycker jag att ni ett tag framöver inte tar på varandra på detta sätt när barnet ser på.
    Men va? Min sambo och jag måste väl få kunna ligga och skeda när vi sover och då måste han väl få kunna ha en hand på mina bröst. Och jag står i köket och diskar måste han väl få ta på min rumpa? Sånt gör väl vuxna? Mina föräldrar har alltid tagit på varandra kärleksfullt och jag har inte lidit av det. 
  • viseversa

Men sluta ligaomgång klämma på varandra framför ungen. Och säg ifrån. Han är 5år och går att prata med.

• Anonym (du då)
    Anonym (bonusmamma) skrev 2014-05-02 21:21:03 följande:
    Men va? Min sambo och jag måste väl få kunna ligga och skeda när vi sover och då måste han väl få kunna ha en hand på mina bröst. Och jag står i köket och diskar måste han väl få ta på min rumpa? Sånt gör väl vuxna? Mina föräldrar har alltid tagit på varandra kärleksfullt och jag har inte lidit av det. 
    Går du och klämmer sambon på kuken inför barnet?
  • kanskedetdu

kanske sluta med porr lekarna framför barnet?

• Anonym (cc)
    Självklart.
    Men om du hade läst, så skrev jag en tid framöver. Uppenbarligen så tar ju DETTA barn signalerna fel, eller du kanske ändå vill att ungen ska klämma och känna på dig?

Min föräldrar kunde också ta på varandra utan att jag eller något av mina syskon reagera. Våran dotter har inga problem med att jag och min man gör det. Men våran son klarar inte av att vi klämmer på varandra, så självklart så gör vi inte det framför honom.. Ömsesidig respekt till HELA familjen.
  • Drottningen70

Nej det är inte alls ok att ägna sig åt sexuell beröring inför barnen. Det är skillnad på kärleksfull och sexuell beröring. Att ligga och smeka dina bröst räknad som sexuell beröring och är ett gränslöst beteende. Lägg av med det. Skulle han ligga och smeka dina bröst inför svärmor? Inför chefen?
  • Anonym (bara barnet)

Om ni håller på i soffan, att du har en aning om vad han snappat upp får mig att tänka på att han kanske behöver mer fysisk beröring och närhet från er.

Sitta i knä, bli kramad, pussad på, hålla handen, bli omhållen i soffan. Lattja och brottas med, bli kittlad så att han får sitt behov av närhet tillfredsställt.

Barnet kanske känner sig utanför. Min dotter som är 5 brukar krama om hela mig så hon får in sitt huvud ansikte ibland i rumpan, magen, skötet. Ibland hamnar hennes händer lite här och var men hon gör det inte medvetet. Hon har ingen sexuell tanke med det.

Svar på tråden femåringen tar på mina bröst