• Malejn

Era tidiga graviditetstecken? :)

Hej!
    Jag har en ganska oregelbunden mens, och det är cirka 20 dagar sen jag hade oskyddat sex, och hade mensen nån/2 veckor innan det. Nu så börjar jag fundera lite, och tänker på tidiga graviditetstecken! Eftersom min mens är så pass oregelbunden så kanske jag får min mens om 1-3 veckor, men kan ändå inte låta bli och fundera.

Vilka var era tidiga graviditetstecken?  (skriv gärna när ni började känna av dessa saker)
    Man kanske inte får några såhär snabbt direkt, men det jag märkt på mig själv (vilket är ovanligt) är att jag måste springa och kissa stup i kvarten, trötthet och ett sug efter att ha något i munnen hela tiden. Vet inte direkt om det är några direkt tecken på graviditet, men just nu är kroppen inte som den brukar. 
  • Svar på tråden Era tidiga graviditetstecken? :)
  • StarStruck

Ett gravtest visar allt som oftast positivt 14 dagar efter senast oskyddat sex, om man nu blivit gravid. Mitt första tecken var sen mens, men jag plussade 7 dagar innan bim så ett positivt gravtest var väll det allra första då.

• Amanda84

Två veckor innan jag plussade kände jag följande symptom (fast testet visade negativt):

-Tog ett glas vin och tyckte att det smakade så vidrigt att jag inte kunde dricka upp det.

-Var dödligt trött.

-Sprang på toa hela tiden.

-Brösten gjorde så ont att jag inte kunde sova på mage.

-Var hungrig heeela tiden. Åt eh hel pizza trots att jag aldrig i mitt liv orkat mer än en halv.

-Var desperat sugen på parmaskinka. Gick till och med upp och smygåt det direkt ur paketet varenda natt under två veckor. (Sedan hade jag ångest i flera veckor eftersom gravida inte får lov att äta parmaskinka)

• mrsJammeh

Lite mer än en vecka innan jag skulle ha mensen (ca 8-10 dagar efter ÄL & sex) så misstänkte jag grav. Och det pga ömmande stela bröst (skillnad mot för hur de känns vid kommande mens), molande värk i tjejmagen (även den annorlunda än vid mens), halsbränna, trötthet på kväll å väldans morgonpigg (vilket jag aldrig är annars) och ökat kissande... Gjorde ett gravtest när mensen uteblivit i två dagar, och blev inte alls förvånad på resultatet och imorgon går jag in i vecka 8 (7+0).

• theea

Jag var dödstrött, orkade knappt gå uppför trappor utan att kippa efter luft. Kaffet smaka usch och sen blev jag åksjuk. Hoppas att du får ditt plus snart :)

• EmmyLee

Har ännu inte plussat men hänger gärna på denna tråd! Ska göra ett grav test imorgon bitti och är väldigt förväntansfull ! Har bim 8maj :)

Mina symtom är, ömma bröst, trött, mollande värk i livmodern på vänster sida, sura uppstötningar men bara när jag ligger ner och spänningshuvudvärk. Hoppas på ett pluss!

• Malejn

Kul att fler skriver i denna tråd! :) 
    Inga tecken på mens än sålänge iallafall.. Just nu har jag även halsbränna, vilket jag hört att man kan få??
    Jag tog ett gravtest i fredagskväll, jag kissade på stickan och kollade på gravtestet hela tiden. Direkt när jag kissat på stickan så kom först ett streck upp om de alltid gör. Den såg jag lite av ett streck i den andra rutan, de varade ungefär i 30 sek, sen försvann det. Jag vet inte alls vad jag ska tro, eftersom från att kissa på stickan, till jag såg ett streck, tills de försvann tog bara 3 min. Så jag vet ju att gravtestet inte "gick ut", så som att de kan förändras efter en viss tid. Så ska nån gång ta ett till gravtest denna vecka är de tänkt :)

• Funderingar01

Klockrent tecken för mig är illamående och metallsmak i munnen. Jag kände av det tidigt, men kan inte säga hur tidigt. Men innan bim iallafall. Molvärk, trötthet var också tydliga tidiga tecken för mig.

• Jessie 89
    Malejn skrev 2014-05-02 22:55:57 följande:
    Hej!
    Jag har en ganska oregelbunden mens, och det är cirka 20 dagar sen jag hade oskyddat sex, och hade mensen nån/2 veckor innan det. Nu så börjar jag fundera lite, och tänker på tidiga graviditetstecken! Eftersom min mens är så pass oregelbunden så kanske jag får min mens om 1-3 veckor, men kan ändå inte låta bli och fundera.

Vilka var era tidiga graviditetstecken?  (skriv gärna när ni började känna av dessa saker)
    Man kanske inte får några såhär snabbt direkt, men det jag märkt på mig själv (vilket är ovanligt) är att jag måste springa och kissa stup i kvarten, trötthet och ett sug efter att ha något i munnen hela tiden. Vet inte direkt om det är några direkt tecken på graviditet, men just nu är kroppen inte som den brukar. 

Hur har det gått TS?

Själv sitter jag med lite huvudvrk, molvärk i magen ut i ryggen, morgonillamående (yttepytte), ska  ha mens 28/5 eller 4/6. Hade lite blod i söndags, måndags, tisdags & igår. Nu är de väck. Älblödning eller nidis.. Hoppas på plus snart!

• Aamanddal

Bakiskänsla och mensvärk typ en vecka innan bim. Plussade på bim!! Juste gjorde även ett äl test en vecka innan och det var jätte starka streck

• Jessie 89
    Aamanddal skrev 2014-05-22 23:50:16 följande:
    Bakiskänsla och mensvärk typ en vecka innan bim. Plussade på bim!! Juste gjorde även ett äl test en vecka innan och det var jätte starka streck

Låter som mig inatt/idag. Vaknade av att jag var yr och fick "kräk" känsla samt mensvärk, illamåendet försvann men mensvärken håller i sig samt att det ömmar i ryggen. Grattis till + :)
  • Jo83

Jag upplevde att det stack och värkte i livmodern kanske en vecka efter äl. Trodde jag var skengravid men plussade i måndag. Efter det har jag haft mer molvärk och lite illamående samt svajigare humör.

Svar på tråden Era tidiga graviditetstecken? :)