• Pandoraxxx

Någon som är epileptiker och förälder???

Hej gott folk. Jag är en 2 barns föräldrar och jag har epilepsi. (Grand mal) Har någon fått negativ reaktion att du/ni skaffat barn pga att du har epilepsi? Jag har inte fått direkt något, men däremot av en barnmorska... Gjorde cell provt och så ställde hon frågor, bla om jag ska ha fler barn. Jag svarade att vi ev. Ska skaffa en till. Svaret va; "är det verkligen så bra för dig och barnet med tanke på att du har epilepsi?" Blev väldigt ställd o frågade hur hon menade. Jag kan tydligen skada barnet... Mina barn har sett mig få anfall 2 ggr och visst blev dom skärrade. När dom va bebisar så hade jag dom i famnen när jag satt, babysitter m handtag när jag gick, säkerhet m tanke på att de är en bebis. Min make va hemma m mig de första 6 mån. Jag får sällan anfall. Det händer vid psykisk stress (de barnen fick se va när min far gick bort). Hursom, efter detta uttalande av henne så kom tanken upp "ska epileptiker undvika skaffa barn?" Jag är rätt ledsen efter detta, och jag undrar om dom ska få sitta o säg så? Om jag hade varit narkoman o så, så hade jag förstått

Svar på tråden Någon som är epileptiker och förälder???