• Anonym (TS)

oskyddat sex hela 4 dagar innan ägglossning??

Seriöst, kan spermierna leva kvar där inne sålänge? Eller, jag vet att dom KAN, men det kan ju inte vara en stor chans? Vi försöker skaffa ett syskon, men min sambo är ofta iväg med jobbet och vi har inte lätt att pricka in ägglossningen. 4 dagar innan är det närmsta vi har kommit nu och vi hoppas såklart, men det känns väldigt långt ifrån. Någon som vet hur många dagar innan ägglossningen som det finns en god chans att det kan bli något?

• Svar på tråden oskyddat sex hela 4 dagar innan ägglossning??
  • Anonym (J)

Jag har läst att spermierna kan leva i två dygn, på en sida stod det "några dagar".

• Anonym (Didon)

Ca 2,4% chans att bli gravid 4 dagar innan.

• Anonym (Undrar)

Konstig fråga men vet man om spermierna "garanterat" lever tex ett dygn? Och ev fler?

• Anonym (Gurkan)
    Anonym (Undrar) skrev 2014-05-03 09:01:46 följande:

Konstig fråga men vet man om spermierna "garanterat" lever tex ett dygn? Och ev fler?

Nej, man kan inte säga något sådant då det är så många faktorer som spelar in så som spermiernas mängd och kvalitet och miljön i slidan. Däremot så brukar de flesta läkare inom fertilitet säga att sex varannan, var tredje dag vid ägglossning är bättre om man vill bli gravid än sex flera gånger om dagen, för annars finns det risk för att det inte finns tillräckligt med mogna spermier när det väl behövs. Det är även därför män rekommenderas att vara avhållsamma i två, tre dagar innan spermieprov
  • Flisan79

Det finns inga garantier men de flestas spermier lever iaf upp till 3 dagar. Inte ovanligen upp till 5 dagar och i extrema fall upp till 7 dagar.

Jag har två döttrar som jag vet är gjorda 3 dagar innan äl.

• Anonym (TS)

Tror att det till och med var 5 dagar innan ägglossningen, inte så stor chans då. Men men, hoppas iaf! Nångång blir det iaf!

• Anonym (TS)

Det gick! Vi fick plus idag! Så det går alltså 4-5 dagar innan ägglossning. Så glad!

• Anonym (Undrar)
    Anonym (TS) skrev 2014-05-05 13:07:55 följande:

Tror att det till och med var 5 dagar innan ägglossningen, inte så stor chans då. Men men, hoppas iaf! Nångång blir det iaf!

Vad roligt TS grattis!! Då kanske jag har chans också, vi hade sex ca tre dagar innan. Jag har en del symtom men de är lika de symtom man kan ha innan mens...
  • Anonym (TS)

Tack så mycket! 3 dagar innan borde vara en god chans! Vi lyckades ju 4-5 dagar innan. :)

• Anonym (grattis)
    Anonym (TS) skrev 2014-05-14 14:59:54 följande:
    Tack så mycket! 3 dagar innan borde vara en god chans! Vi lyckades ju 4-5 dagar innan. :)

Grattis, du väntar antagligen en tjej
Svar på tråden oskyddat sex hela 4 dagar innan ägglossning??