Vad tycker ni om namnen?
Hej.
Väntar en tös och undrar vad ni tycker om våra namnförslag. Lone, Jonna, Liv, Tuva, Sanna.
Hej.
Väntar en tös och undrar vad ni tycker om våra namnförslag. Lone, Jonna, Liv, Tuva, Sanna.
Liv är vackert. Tuva rätt sött. De andra nja
Jag, som har en Liv själv, lägger såklart min röst där ;) Liv är vacker och kaxigt. Nordiskt och funkar på andra språk. Vacker betydelse. Smeknamnsfritt.
Tuva är okej, men väldigt sött och platt. Inte så mycket jäklaranamma i. Svårt internationellt tror jag.
Lone är en cool trendig underdog. Det är kaxigt, speciellt, men ändå enkelt och rent. Smeknamsfritt. Dock helt annat uttal på engelska. Får en negativ klang om man(som jag ibland) kopplar till lone=ensam.
Sanna är ett av mina hatnamn. Jag tycker helt enkelt att det är fult. "Alla" jobbiga människor under skoltiden hette så.
Jonna känns barnsligt på något vis
Liv och Tuva är fina namn! lycka till med bebbe!
Jag tycker att Liv är väldigt fint, och jag tycker även om namnet Tuva. De andra tre namnen är jag inte så förtjust i, men det är inget av dem jag tycker direkt illa om heller. Det är min personliga smak det :) Grattis till bebisen!
Jag gillar alla och känner folk med alla namnen också. Har du danskt påbrå?
Liv verkar vara allmänt omtyckt. Många som hört om våra förslag gillar Liv bäst. Du som hade en Liv vad har folk sagt om hennes namn?
Är inte dansk, men gillar kanske danska namn ;P
Tack!
Liv är fint tycker jag, Tuva är oxå sött. Jonna och Sanna känns som riktiga 80-tals namn, inte så jättekul..
Lone är fint
Liv gillar jag inte men däremot Livia. Och Lone tyckte jag var väldigt fint.