• JasonDamian

    Mitt liv.. Vem är jag?

    Jag behöver bara skriva av mig. Jag vet inte om någon läser detta eller bryr sig om vad det står, men det spelar ingen roll.

    Jag fattar inte vad jag gör för fel. Varför folk inte gillar mig. Varför tjejer ratar mig. Jag gör mitt bästa. Jag försöker få folk att tycka om mig. Jag är snäll och trevlig tycker jag i alla fall. Jag kan vara väldigt kaxig och bufflig och högljudd. Jag ska sluta. Men jag vet inte hur jag ska ändra mig eller vem jag ska bli. Jag tror att det hänger ihop med att jag inte vet vem jag är. Det har jag inte vetat på flera år.. Jag är killen som gör allt för människorna jag umgås med. Jag låter folk vara i min lägenhet. Som tack är dem stökiga och bråkiga och stjäl från mig. Jag måste ta reda på vem jag är. Men hur ska jag göra det? Vad vill jag göra i livet? Vad vill jag ha för sorts vänner? Vad vill jag ha för flickvän? Vad vill jag jobba med? Var vill jag bo? Folk säger att man inte kan älska någon utan att älska sig själv. Jag börjar tro på det mer och mer. Jag älskar verkligen inte mig själv. Jag vet inte ens om jag tycker om mig själv. Jag vet i alla fall att jag inte tycker om min kropp. Jag måste ändra på det. Men hur vill jag se ut då? Jag vill inte vara tjock eller stor mer. Jag vill ha muskler, solbränd kropp och tatueringar. Jag vill inte bli ett svin för det är inte jag. Jag vill få nya vänner i min ålder. Men var ska jag träffa dem? Vad för sorts människor vill jag umgås med? Har jag träffat någon bra människa på sista tiden? Jag vet inte. Payam och jag känns ganska lika. Men jag vet inte. Jag vill vara killen som mina vänner verkligen vill umgås med. Som hjälper till och folk kan prata med. Men jag vill inte bli utnyttjad. Jag vill ha det vi hade i somras.. Kunna snacka, laga mat, se på film, umgås. Men jag har ingen sådan människa i mitt liv längre... Jag hade velat ta hand om Min dotter själv.. Hade nog kunnat ta reda på vem jag är om jag hade fått vara den pappa som jag vill vara. Fan... Jag är pappa men ändå har jag bara träffat min dotter en gång.. Och jag fick aldrig träffa E.. Varför är mitt liv en sån katastrof? Vad har jag gjort i tidigare liv som straffar mig såhär? Varför kunde jag inte bara få vara ett barn när jag var liten? Jag rycktes upp så fort.. Har aldrig varit varken barn eller tonåring egentligen om jag tänker efter. Det är kanske därför jag inte vet vem jag är.. Jag skulle verkligen behöva någon att prata med. Men det går ju inte. Varför är alla människor så stora idioter? Varför finns det inga normala, trevliga tjejer kvar? Det är ju en fantasivärld jag lever i. Jag måste ta mig ur denna drömmen. Jag måste bli den hjärtlösa ensamvarg jag en gång var. Den som inte brydde sig om någon och inte kastades runt som avfall. Nej nu får det fan va slut på detta sentimentala skitsnacket. Godnatt. Hoppas jag kan sova.

  • Svar på tråden Mitt liv.. Vem är jag?
  • sesssanm

    Hej! Jag ska presentera mig kort, en 16 årig tjej är jag. Dålig kontakt med en av mina föräldrar som slitit hårt på mig, en fantastisk med den andra. Vänner som sviker, killar som utnyttjar och bråk och lögner i familjen. Jag antar att vi alla kan se allt i svart ibland. Jag låter lillgammal men jag har lärt mig så mycket under mina inte många år, vilket jag är tacksam för, kanske kan jag lära dig lite. Jag hittade din tråd och såg att den var obesvarad, alla förtjänar ett svar, kanske hjälper mitt! Alla mår dåöigt. Man kan klandra sig själv för så mycket och hata sig. Att hitta sin väg att älska sig själv är olika från person till person. Du beskriver det som att folk itnyttjar dig, låt dem inte. För att må bra och ge respekt för dig själv måste du se till att andra har det. Stå upp för dig. Handlar det om vänner som kanske försvinner om du skulle göra det, låt dem försvinna. Då är de inga vänner och det är din vinst att bli av med dem och se sanningen. Jag ses som för snäll. Jag ör också vad som kallas snygg, och är man snygg och snäll utnyttjas man vääldigt lätt, även alla som är för snälla, du är nog det. Är man för snäll är man inte snöll mot sig själv. Sätt upp gränser och krav på dina medmänniskor. Du skriver att du är kraftig. Har man sorg i kroppen är det lätt hänt! Man tröstar sig med att kanske äta för mycket eller stanna inne för man känner ingen vits med att gå ut, ha roligt, eller bara göra något. Du skriver ju att du vill ha en tajt vältränad kropp, då har du ett mål!!!!!!! sätt upp det på din näthinna, kontakta en pt, en privat tränare, berätta om dina problem, vad du skulle tycka vara roligt att träna med, och dina mål. Vill du gå ner, så kan du! Jag lovar dej, du kan göra detta! Jag tror på dig. Och det fattas bara att du ska göra det med. Du skriver också att du har en dotter. Grattis! Du har antagligen gjort något som göt att du inte får träffa henne,.. Jag ska vara ärlig, i många fall förstår jag varför en av föräldrarna inte får träffa barnen. Det är av kärlek den andra försöker skydda sitt barn.. men barnet brukar söka kontakt med den andra efter en tid. Och vad du kan göra för att chancen för det ska bli större är att bevisa att du kan göra det, Att du sköter dig, kanske når ditt mål att gå ner och som du säger hitta dig själv. Det händer inte över en natt! Jag har inte gjort det, frågan är om man kan det.. Det viktiga är att du skaffar respekt för dig, trivs med dig och mår bra så kommer såååå många dörrar öppnas för dig. Börja gå på promenader. Skriv upp jobbiga saker i ett block som du måste göra, stryk dem när du gjort det, du kommer växa som person. Lycka till. Jag tror på dig, bevisa för din dotter att du kan. Var en förebild, det är inte försent! M.

  • Gredelina
    JasonDamian skrev 2014-05-03 22:07:48 följande:
    Jag behöver bara skriva av mig. Jag vet inte om någon läser detta eller bryr sig om vad det står, men det spelar ingen roll. Jag fattar inte vad jag gör för fel. Varför folk inte gillar mig. Varför tjejer ratar mig. Jag gör mitt bästa. Jag försöker få folk att tycka om mig. Jag är snäll och trevlig tycker jag i alla fall. Jag kan vara väldigt kaxig och bufflig och högljudd. Jag ska sluta. Men jag vet inte hur jag ska ändra mig eller vem jag ska bli. Jag tror att det hänger ihop med att jag inte vet vem jag är. Det har jag inte vetat på flera år.. Jag är killen som gör allt för människorna jag umgås med. Jag låter folk vara i min lägenhet. Som tack är dem stökiga och bråkiga och stjäl från mig. Jag måste ta reda på vem jag är. Men hur ska jag göra det? Vad vill jag göra i livet? Vad vill jag ha för sorts vänner? Vad vill jag ha för flickvän? Vad vill jag jobba med? Var vill jag bo? Folk säger att man inte kan älska någon utan att älska sig själv. Jag börjar tro på det mer och mer. Jag älskar verkligen inte mig själv. Jag vet inte ens om jag tycker om mig själv. Jag vet i alla fall att jag inte tycker om min kropp. Jag måste ändra på det. Men hur vill jag se ut då? Jag vill inte vara tjock eller stor mer. Jag vill ha muskler, solbränd kropp och tatueringar. Jag vill inte bli ett svin för det är inte jag. Jag vill få nya vänner i min ålder. Men var ska jag träffa dem? Vad för sorts människor vill jag umgås med? Har jag träffat någon bra människa på sista tiden? Jag vet inte. Payam och jag känns ganska lika. Men jag vet inte. Jag vill vara killen som mina vänner verkligen vill umgås med. Som hjälper till och folk kan prata med. Men jag vill inte bli utnyttjad. Jag vill ha det vi hade i somras.. Kunna snacka, laga mat, se på film, umgås. Men jag har ingen sådan människa i mitt liv längre... Jag hade velat ta hand om Min dotter själv.. Hade nog kunnat ta reda på vem jag är om jag hade fått vara den pappa som jag vill vara. Fan... Jag är pappa men ändå har jag bara träffat min dotter en gång.. Och jag fick aldrig träffa E.. Varför är mitt liv en sån katastrof? Vad har jag gjort i tidigare liv som straffar mig såhär? Varför kunde jag inte bara få vara ett barn när jag var liten? Jag rycktes upp så fort.. Har aldrig varit varken barn eller tonåring egentligen om jag tänker efter. Det är kanske därför jag inte vet vem jag är.. Jag skulle verkligen behöva någon att prata med. Men det går ju inte. Varför är alla människor så stora idioter? Varför finns det inga normala, trevliga tjejer kvar? Det är ju en fantasivärld jag lever i. Jag måste ta mig ur denna drömmen. Jag måste bli den hjärtlösa ensamvarg jag en gång var. Den som inte brydde sig om någon och inte kastades runt som avfall. Nej nu får det fan va slut på detta sentimentala skitsnacket. Godnatt. Hoppas jag kan sova.

    Har du någon diagnos? Ta inte illa upp, utan i så fall kunde det kanske förklara en del av dina känslor.
  • JasonDamian
    Gredelina skrev 2014-05-03 23:07:55 följande:

    Har du någon diagnos? Ta inte illa upp, utan i så fall kunde det kanske förklara en del av dina känslor.
    Jag tar inte illa upp. Jag har har ADD. Ja, det förklarar hur jag tycker, tänker och känner, men tankarna och känslorna finns där oavsett
  • JasonDamian
    sesssanm skrev 2014-05-03 23:05:30 följande:

    Hej! Jag ska presentera mig kort, en 16 årig tjej är jag. Dålig kontakt med en av mina föräldrar som slitit hårt på mig, en fantastisk med den andra. Vänner som sviker, killar som utnyttjar och bråk och lögner i familjen. Jag antar att vi alla kan se allt i svart ibland. Jag låter lillgammal men jag har lärt mig så mycket under mina inte många år, vilket jag är tacksam för, kanske kan jag lära dig lite. Jag hittade din tråd och såg att den var obesvarad, alla förtjänar ett svar, kanske hjälper mitt! Alla mår dåöigt. Man kan klandra sig själv för så mycket och hata sig. Att hitta sin väg att älska sig själv är olika från person till person. Du beskriver det som att folk itnyttjar dig, låt dem inte. För att må bra och ge respekt för dig själv måste du se till att andra har det. Stå upp för dig. Handlar det om vänner som kanske försvinner om du skulle göra det, låt dem försvinna. Då är de inga vänner och det är din vinst att bli av med dem och se sanningen. Jag ses som för snäll. Jag ör också vad som kallas snygg, och är man snygg och snäll utnyttjas man vääldigt lätt, även alla som är för snälla, du är nog det. Är man för snäll är man inte snöll mot sig själv. Sätt upp gränser och krav på dina medmänniskor. Du skriver att du är kraftig. Har man sorg i kroppen är det lätt hänt! Man tröstar sig med att kanske äta för mycket eller stanna inne för man känner ingen vits med att gå ut, ha roligt, eller bara göra något. Du skriver ju att du vill ha en tajt vältränad kropp, då har du ett mål!!!!!!! sätt upp det på din näthinna, kontakta en pt, en privat tränare, berätta om dina problem, vad du skulle tycka vara roligt att träna med, och dina mål. Vill du gå ner, så kan du! Jag lovar dej, du kan göra detta! Jag tror på dig. Och det fattas bara att du ska göra det med. Du skriver också att du har en dotter. Grattis! Du har antagligen gjort något som göt att du inte får träffa henne,.. Jag ska vara ärlig, i många fall förstår jag varför en av föräldrarna inte får träffa barnen. Det är av kärlek den andra försöker skydda sitt barn.. men barnet brukar söka kontakt med den andra efter en tid. Och vad du kan göra för att chancen för det ska bli större är att bevisa att du kan göra det, Att du sköter dig, kanske når ditt mål att gå ner och som du säger hitta dig själv. Det händer inte över en natt! Jag har inte gjort det, frågan är om man kan det.. Det viktiga är att du skaffar respekt för dig, trivs med dig och mår bra så kommer såååå många dörrar öppnas för dig. Börja gå på promenader. Skriv upp jobbiga saker i ett block som du måste göra, stryk dem när du gjort det, du kommer växa som person. Lycka till. Jag tror på dig, bevisa för din dotter att du kan. Var en förebild, det är inte försent! M.


    Hej. Tack för att du är så snäll i ditt inlägg. Jag vet att jag inte ska låta dem utnyttja mig, och jag försöker låta bli, men det känns som att jag är riktigt elak om jag inte hjälper till. Jag skiter fullständigt i om dem försvinner eller inte, för som du säger om dem försvinner så är dem inga riktiga vänner. Jag känner mig kraftig och stor, men enligt människorna jag träffar så är jag normalstor nu för tiden. Jag var en riktig bjässe innan, nu väger jag runt 100kg och är 2 meter lång. Så inte jättestor, men verkligen inte spinkig. Nej jag är ingen människa som tröstäter längre, däremot känner jag ingen glädje i att gå ut eller göra någonting. Jag är ute och går med mina hundar ca 1 mil om dan, men det hjälper ju inte, konditionen är bra men man får inga muskler av det haha. Problemet är att jag vet inte vad jag tycker är roligt att träna, allt är kul om man har nån att träna med, men jag har ingen som vill ställa upp. Har haft pt som har hjälpt mig, och det funkar bra en månad eller två, sen förlorar jag motivationen.. Det enda jag har gjort mot min dotter är att jag valde fel mor till henne och jag bor i en annan stad. Morsan är ett psykfall och socialen som har lovat att hjälpa mig tar evigheter på sig att få tummen ur och hjälper mig. Ja vanligtvis är det av kärlek som den ena föräldern skyddar barnet, dock inte i detta fallet. Morsan är bara dum i huvudet. Använder vår dotter som någon form av band. Jag ska inte vara i närheten men jag ska inte försvinna heller. Tack igen.
  • sesssanm

    Hej igen! Självklart är jag snäll. det ska man vara, speciellt mot männisor vars bakrund man inte vet något om. Din situation låter jobbig... Men låt ingen trycka ner dig ändå! det är så lätt hänt! Är dina vänner så bra att du kan prata me dem om det? annars kan de dra ;) Har själv en hund, hon gavmig motivation att börja springa, kan springa en mil om jag är på det humöret, jag tackar henne för det. Men du, då har du kommit enbit på vägen! I din stad finns det väl ett träningsverk eller liknande? Kolla in vad de erbjuder och testa! Har dunågot syskon som kan hänga med, fråga! Förstår att du redan letat efter sådanna möjligheter men tänk lite till! Jag antar att du är vuxen, då lär du ofta känna någon på ett pass som exempel som du träffardär vid det tillfället och pratar lite, det kan räcka! Provq att gymma? Det är riktigt kul för om du tränar på rätt sätt så ser du resultat så snabbt och ännu snabbare om man har lite för mycket "hull". Testa vet jag! Vad sorgligt det låter med din dotter.. Men har de sagt att de ska hjälpa dig ska de väl det också! Hur gammal var hon? Är det långt kvar tills hon får bestämma själv? LYCKA TILL! M.

  • JasonDamian
    sesssanm skrev 2014-05-04 16:55:15 följande:

    Hej igen! Självklart är jag snäll. det ska man vara, speciellt mot männisor vars bakrund man inte vet något om. Din situation låter jobbig... Men låt ingen trycka ner dig ändå! det är så lätt hänt! Är dina vänner så bra att du kan prata me dem om det? annars kan de dra ;) Har själv en hund, hon gavmig motivation att börja springa, kan springa en mil om jag är på det humöret, jag tackar henne för det. Men du, då har du kommit enbit på vägen! I din stad finns det väl ett träningsverk eller liknande? Kolla in vad de erbjuder och testa! Har dunågot syskon som kan hänga med, fråga! Förstår att du redan letat efter sådanna möjligheter men tänk lite till! Jag antar att du är vuxen, då lär du ofta känna någon på ett pass som exempel som du träffardär vid det tillfället och pratar lite, det kan räcka! Provq att gymma? Det är riktigt kul för om du tränar på rätt sätt så ser du resultat så snabbt och ännu snabbare om man har lite för mycket "hull". Testa vet jag! Vad sorgligt det låter med din dotter.. Men har de sagt att de ska hjälpa dig ska de väl det också! Hur gammal var hon? Är det långt kvar tills hon får bestämma själv? LYCKA TILL! M.


    Nej dem vännerna är inget att anförtro sig åt eller förlita sig på. Tyvärr. Det är en stor stad så här finns allt. Gillar att gymma och simma och basket men eftersom ingen vill följa med blir det lätt så tråkigt. Min bror vill också träna men inte med mig. Dottern är 2 så det är minst 10 år till tills hon får bestämma var hon vill bo. Hoppas att soc har insett att jag behöver kontakt med henne innan dess.. Men jag tvivlar. Tyvärr
  • Gredelina
    JasonDamian skrev 2014-05-04 09:33:20 följande:
    Jag tar inte illa upp. Jag har har ADD. Ja, det förklarar hur jag tycker, tänker och känner, men tankarna och känslorna finns där oavsett

    Förstår att känslorna finns där, det jag vill belysa är att du kanske helt enkelt är för snäll och drabbats av idioter som utnyttjat dig. För alla är inte så, jag är säker på att det finns folk och tjejer som uppskattar den du är, för den du är. Och att vissa känslor finns, men inte speglar verkligheten. Du behöver inte bli hjärtlös, men kanske försöka hitta nya personer att umgås med. Testa en ny hobby,g ör något helt nytt, så kanske du hittar folk som är snälla.
  • Bogus

    Jag håller tummarna för dig! Jag kände igen mig en del i din text, känslan av att inte riktigt veta ut eller in. Jag har et tuff tid framför mig just i detta nu. Men jag har gjort upp en plan, även om jag vissa dagar inte orkar med ett endaste dugg. Men Jag har en dröm om hur jag ska förbättra min egen bubbla.

    Har ofta varit den som drömt mig bort och glömt av nuet. Jag har blundat för mycket och bara låtit allt vara som det är. Vänner som äter på mig tills ingenting finns kvar. Tjejer som säger en sak men menar en annan.
    Saker som får mig att tvivla på den jag själv är. Man behöver inte kasta bort allt man har för att bygga på något nytt, man kan välja ut det/dem man tycker om här i livet och bygga en grund av det.

    Jag förlorade nyligen kontakten med den största stenen i min grund, vilket fick min onda spiral att ta fart. Och det var en hemsk känsla att känna sig så ratad. 

    Nu har jag valt en annan väg även om tanken ofta kommer över på den gamla vägbanan så har jag en fast punkt som jag vill ta mig till, för mitt eget välbefinnandes skull. 
    I mitt fall så hamnade det på att ta körkort och att senare utbilda mig vidare. 
    Om du finner det du vill göra/ jobba med, så kanske det ger dig chansen att blicka efter något nytt. Och vänner finner man längs med vägen :)

Svar på tråden Mitt liv.. Vem är jag?