• Anonym (^^)

Vad är den högsta summan ni kan tänka er att betala i förskott när det gäller köp på Blocket,Tradera osv?

Vad är den högsta summan ni kan tänka er att betala i förskott när det gäller köp på Blocket,Tradera osv?
    Har ni råkat ut för någon oseriös säljare eller köpare?

• Svar på tråden Vad är den högsta summan ni kan tänka er att betala i förskott när det gäller köp på Blocket,Tradera osv?
  • Squiggle

Betalar aldrig i förskott utan först när avhämtning eller lämning av varan sker. 

• kossann

På tradera kan jag sträcka mej till ca 200 kr, det beror lite på vad det är för vara. På blocket skulle jag inte betala i förskott. Det är ju egentligen ingen större skillnad på dem, mer än att man måste registrera sej på Tradera. Dock kollar jag alltid omdömen innan jag lägger bud.

• hejnina

På tradera betalar jag vad som ska betalas, har aldrig hört talas om att man delbetalar där? Men det gör man kanske med dyrare saker? Jag har aldrig handlat dyrare än typ 600 och det är nog där min gräns går när jag tänker på det. Mer än så har jag inte råd att förlora. På blocket är väl det vanligaste att man hämtar upp det man handlar, och att man betalar på plats? Jag skulle nog inte förskottsbetala på blocket.

• viseversa

Jag har betalat över 3000:- på Tradera. Men då BARA av en säljare med 100% bra omdöme. Jag har aldrig blivit lurad. På blocket däremot skulle jag inte betala en krona i förskott utan BARA när jag kollat varan och betalar sen i handen.

• catgirl
    viseversa skrev 2014-05-04 08:18:35 följande:
    Jag har betalat över 3000:- på Tradera. Men då BARA av en säljare med 100% bra omdöme. Jag har aldrig blivit lurad. På blocket däremot skulle jag inte betala en krona i förskott utan BARA när jag kollat varan och betalar sen i handen.

Fick du varan omgående efter att du betalt dessa över 3000 kr?
  • viseversa

Japp skickat med rekommenderat brev då det var ett smycke av guld. Tog väl ca 2 dagar.

• viseversa

Jag har köpt mycket guld på Tradera och som sagt det kostar ju en del. Men har aldrig blivit lurad. Men som sagt jag kollar upp säljaren först.

• Radhuspinglan

På tradera vet jag inte. Vad gäller blocket, så kör jag alltid avhämtning.

• Radhuspinglan
    Radhuspinglan skrev 2014-05-04 09:34:47 följande:
    På tradera vet jag inte. Vad gäller blocket, så kör jag alltid avhämtning.

Fast det kanske beror på att det oftast är stora och tunga saker jag söker på, på blocket. Medan på tradera är det småsaker - inga möbler precis.
  • catgirl
    Radhuspinglan skrev 2014-05-04 09:35:48 följande:
    Fast det kanske beror på att det oftast är stora och tunga saker jag söker på, på blocket. Medan på tradera är det småsaker - inga möbler precis.

På blocket vill jag gärna hämta varan själv medan tradera känns tryggare att betala i förskott på.Rätt tänkt av mig?
  • MachoCulture

Vet inte förmodlingen inte särskilt mycket - men har betalat rätt
    mycket på ebay 50,000, 60,000 o 95,000 kr (o det har funkat)

Ni som är nyfikna får inboxa

• Radhuspinglan
    catgirl skrev 2014-05-04 09:41:13 följande:
    På blocket vill jag gärna hämta varan själv medan tradera känns tryggare att betala i förskott på.Rätt tänkt av mig?

Jag tycker att det känns tryggare på tradera. Fast jag skulle kunna betala förskott på blocket också, men det har aldrig behövts då jag endast söker på objekt som ligger inom ett lagom avstånd för mig att hämta. Och oftast så är det som sagt större saker på blocket, och mer småpryttlar på tradera.
  • Brattman

Personligen skulle jag nog vara försiktig med att betala i förskott om varan kostade över 2000 kr.

Svar på tråden Vad är den högsta summan ni kan tänka er att betala i förskott när det gäller köp på Blocket,Tradera osv?