• Nanna80

Köpa Bugaboo från Holland

Väntar barn till hösten och börjar så smått kolla runt efter vagn. Har fastnat för Bugaboo Buffalo, men verkar vara dåligt utbud på blocket än så länge, så börjar snegla mot Holland för att beställa en ny.
    Det jag undrar över är:
    Vad ingår i "grundpriset"?
    Vilka tillbehör "behöver" man?
    Vilken sida är bäst att beställa ifrån?
    Hur lång leveranstid?
    Fördelar/nackdelar "All black"/ Alu? Eller är det bara estetiskt?
    Fler tips?

• Svar på tråden Köpa Bugaboo från Holland
  • Nanna80

Glömde; Ingår vinterdäcken? Kunde inte hitta dem som tillval någonstans men kanske var jag som letar dåligt..

• majsan08

Vi köpte vår Bugaboo Donkey från Babyplus.nl och vi är supernöjda! Sidan är på holländska men med Google translate så löste det sig. Man mejlar dom sin beställning på engelska och de svarar på engelska. Man får i mejlen veta exakt vad som ingår i beställningen och inget är klart förrän kunden okejat ordern. Sen dröjer det några veckor med leverans typ 4 veckor för oss men det kan säkert gå snabbare. Och det bästa är ju att det är mkt billigare att beställa från Holland inkl leveranskostnader mot vad det kostar i Sverige. Och samma garanti gäller då den kommer från Bugaboo själva man registrerar bara sin vagn på Bugaboos hemsida!

• majsan08

Bugaboo Buffalo behöver du inte vinterdäck till då framhjulen är stora redan. Tror alu är bäst då man kan råka skrapa bort det svarta på all black. Annars ingår väl liggdel, sittdel som ha en och samma ram. Lock till liggdel, sufflet, regnskydd, ev myggnät och sen såklart chassit.

• Irma01

Hej,

Vi har beställt vår Bugaboo Buffalo från Babyplus.nl för två veckor sedan. Den borde komma i slutet på maj. Samma saker ingår som hemma. Vi beställde dessutom en babyskydd från Maxi Cosi och adaptern till den. Allt i allt så sparar man 4 000...
    Chassis valde vi Alu. Svart är dyrare o svårare att hålla helt och rent, repar syns mycket mer.
    Vinterhjul behöver du inte på Buffalo.

Kan återkomma när vi får vagnen, hoppas allt går smidigt!

• Nanna80

Ah visst ja, vinterhjulen var för att jag istället för Buffalon börjat kolla på att köpa beg CAM och sätta på vinterhjulen..

Tack för info! Återkom gärna när ni fått den!

Har kollat på instruktionsfilmen nu och längtar ännu mer!!! Är så imponerad av Bugaboo Gäller bara att övertyga mannen med.. Är en liten sladdis det här, & tanken från början var att bara köpa en retrovagn under 1000 kr, tills jag fick klämma på brorsans nyinköpta CAM ???? då vaknade barnvagnsnörden i mig igen

• Nanna80

Tack! Velar fram o tillbaka hela tiden om man ska beställa ny eller hitta på blocket.. Nu är det ju många företag som erbjuder bilstol på köpet..

Får man fråga vad ni betalade allt som allt? Hann ni beställa innan prishöjningen 1/5?

Fick ni med basenhet till stolen?

• Irma01

Hej, allt som allt (Maxi cosi stolen, vagnen och adapter) blev det 1151 EUR.

• Nanna80
    Fru Sveden skrev 2014-06-21 12:40:34 följande:

gäller garantier m.m om man köper från andra länder?

Om jag fattat det rätt, är bugaboos garanti internationell & man registrerar sig på nätet.

Och min erfarenhet säger; köpa vagn utomlands - bättre, snabbare service & bemötande än vid köp i Sverige..
Svar på tråden Köpa Bugaboo från Holland