• Elysium

Maxis spel - ifrån Mc Donald's?

Hej alla!

Satt och tänkte när man var lite yngre så tror jag att man fick ett spel att Mc Donald's om du köpte någon viss menu,

Detta spelet gick ut på att springa runt så fort som möjligt och handla mot andra. Man fick välja mellan olika karaktärer och man kunde även låsa upp nya gubbar och banor. Bäst tid vann.
    Man hade en kundvagn och skulle alltså tävla mot andra, slänga i varor i din vagn som du hade på en inköpslista...

Kommer verkligen inte på vad spelet heter!! Och hittar inte heller skivan här hemma :(

Är det någon som vet vilket jag menar? Hade varit kul att få uppleva gamla minnen, samt skulle jättegärna ge detta till mina syskonbarn! 

Tack!! :)

• Svar på tråden Maxis spel - ifrån Mc Donald's?
  • Elysium

Detta va då ett äldre spel, jag är nästan 100 på att det är ''Maxis'' tillverkarna som har gjort spelet, men hittar inget om det på internetet.

• Styrox

Ungefär vid vilket decennium var det här?
    Var det ett PC spel eller en handhållen spelkonsol? Eller var det ett brädspel?

• Elysium
    Styrox skrev 2014-05-04 11:35:24 följande:
    Ungefär vid vilket decennium var det här?
    Var det ett PC spel eller en handhållen spelkonsol? Eller var det ett brädspel?
    Det var ett PC spel.
    Det var nog runt 2000-2003 kan jag nog tänka mig.

Det var iallafall en svart fodral till spelet, minns jag. Känner du till det?
  • Styrox
    Elysium skrev 2014-05-04 12:47:14 följande:
    Det var ett PC spel.
    Det var nog runt 2000-2003 kan jag nog tänka mig.

Det var iallafall en svart fodral till spelet, minns jag. Känner du till det?
    Prova googla på "Spel Mcdonalds inköpslista" och du kommer att bli överraskad
  • Elysium
    Styrox skrev 2014-05-04 12:48:42 följande:
    Prova googla på "Spel Mcdonalds inköpslista" och du kommer att bli överraskad smile5.gif
    Jaaa juste!!! Mall Maniacs heter det!
    Tack så jättemycket! Du är en stjärna! Glad
  • Styrox
    Elysium skrev 2014-05-04 13:38:35 följande:
    Jaaa juste!!! Mall Maniacs heter det!
    Tack så jättemycket! Du är en stjärna! Glad
    Tacka dig själv. Det var du som tog 3 timmar på dig att få en träff på google.
Svar på tråden Maxis spel - ifrån Mc Donald's?