• Anonym (Noll koll?)

Ägglossningsblödning före, efter eller under äl?

Det är så att den 13 april började förra mensen.  Sedan upplevde jag ägglossningssymptom ca 25-29 april som jag minns det och trodde då jag hade ägglossningen.
    Men den 30 april fick jag en liten blödning, och undrar om det kan har varit ägglossningsblödning? Men brukar den komma före, under eller efter ägglossningen? Det var orange-rosa blod.
    Förr hade jag en cykel på 28 dagar, men senaste året har jag börjat uppleva att mensen är "sen" för den kommer 1-3 dagar senare än den brukade innan. Så jag tror att jag fått en cykel som är ca 30 dagar nu.
    Även ägglossningssymptomen har börjat bli mer utdragna än tidigare så jag vet inte vad jag ska tro längre... 

• Svar på tråden Ägglossningsblödning före, efter eller under äl?
  • Anonym (Noll koll?)

Har försökt att hitta info om detta med blödning. Det verkar som det oftast händer samtidigt som ägget lossnar? Jag och min sambo vill ha barn inom en snar framtid men kör just nu med säkra perioder, men de är ju inte speciellt säkra eg, särskilt om man inte har stenkoll! :P    
    Vi hade nämligen oskyddat sex ca 36 timmar efter blödningen så om det var äl då så finns väl ingen risk för graviditet? Ägget överlever väl bara 24 timmar max? Om inte blödningen kom innan äl alltså.  Kanske ska tillägga att om jag skulle råka bli gravid så är det ingen katastrof, utan bara lite tidigare än planerat :)  

• Anonym (Noll koll?)

Nu beter sig min kropp väldigt konstigt. Jag har nu suttit och räknat på det, och har upptäckt att jag sedan åtminstone 4 menscykler tillbaka har ca 31 dagars cykler, alltså inte 28 som jag räknat på.
    Så om min cykel inte har ändrat sig igen, kan det mkt väl stämma att jag hade ägglossningen på onsdagen den 30/5 när jag hade den lilla blödningen, ett och ett halvt dygn innan oskyddat sex. 
    Om min cykel inte hoppar igen väntar jag mensen på onsdag, men sedan igår har det kommit lite blod när jag torkat mig från och till, och även nu imorse. Vet inte vad jag ska tro, om det är mensen börjar den 26 dagar sedan senaste mens och så tidig har den aldrig varit. Har även läst om nidblödning som kan komma ca en vecka efter befruktning, och igår var det 8 dagar sedan jag hade det oskyddade sexet.

Någon som varit med om att menscykeln ändrats såhär plötsligt? Vad kan det bero på?
    Om inte min mens kommer igång som vanligt ska jag ta gravtest för säkerhets skull :)

• Anonym (32569)

Hur gick det för dig? 

Svar på tråden Ägglossningsblödning före, efter eller under äl?