Smärta och bubbel/skvalp på vänster sida av bröstet?
I fredags bar jag väldigt tunga grejer, endast på vänster arm, under väldigt lång tid. Jag hade inga besvär på kvällen eller direkt på fredagsmorgonen när jag vaknade. Men efter en stund så fick jag ont i hela vänster sida, med centrum i en punkt i bröstet (mitten, något till vänster). Svårt att andas p.g.a trycket och smärtan över vänster sida av bröstkorgen, krampaktig smärta i rygg, nacke och arm. Smärtan eskalerade kraftigt. Tillslut ringde jag in och de ville skicka ambulans, men jag bad om att få åka bil in (skjuts). För att inte skrämma mina barn. När jag kom in hade jag så ont att jag skrek och grät, men efter att ha legat blixtstilla någon timme så lättade det något. De tog EKG, prover och lungröntgen. Inget visade någon avvikelse. Möjligtvis antydan till inflammation (ev på lungröntgen, men läkaren talade dålig svenska, så det kan har varit apropå proverna också). Han trodde det var muskelärt och skickade hem mig. Min gissning var en punktion på lungan, men det borde setts på röntgen. ........................................ Idag är smärtan mildare men finns kvar i bröst och nacke. Men där bröstbenet möts, och lite till vänster så skvalpar/bubblar/knäpper det i vissa lägen. Oftast i tackt med hjärtslagen. Så var det även igår, men det kom lite i skymundan i och med smärtan. ............................................ Jag har ringt 1177. De rekommenderade akuten igen (tror det är hjärtsäcksinflammation). Men upplevelsen från igår var i det närmsta traumatisk och jag vill inte åka in igen. Jag kan inte åka in heller. Så jag ringer vc direkt när de öppnar i morgonbitti. Någon som har varit med om liknande?