Knöl på halsen.
Jag har vaknat upp nästan varje natt nu i några veckors tid med ont i vänstra sidan nere på halsen. Trodde först jag sträckt nån sena för att jag legat konstigt. Men nu känner jag en hård knöl på vänstra sidan, känns som om på kanten av sköldkörteln. Den andra sidan känns inte alls så. Jag har fått äta värktabletter för det gör ont, känns även när jag sväljer och det gör ont när jag känner på knölen. Har googlat och jag har gett mig själv diagnosen cancer tumör på sköldkörteln. Det lustiga är att jag haft en drös hypo symptom i över ett år nu, tog ett TSH, FT3 och FT4 test för ett år sen, vilket var lågt men inom referensvärdena, så jag sket i det. Hjälp, är så jävla skraj. Grejjen är den att jag bor i USA också och har ingen health insurance. Blodprov, UL, röntgen och biopsi kostar multum här, har inte råd, för att inte tala om vad en eventuell op skulle kosta. Knölen känns hård, sitter fast och är öm. Stor som en böna och slät. Kan det vara en lymfkörtel månne? I så fall har jag ju lymfkörtelcancer (enligt Google) Funderar på att boka tid hos läkare men drar mig...vet ju vad han kommer säga; vi måste göra biopsi och detta och detta osv och jag ser bara räkningarna som hopar sig i brevlådan. Kanske ska nämna att jag har en infektion i en kindpiercing på vänstra kinden sen typ 6 veckor tillbaks. Hade så för över ett år sen också men det försvann efter att jag fick antibiotika efter att jag fick det för en tandinfektion. Och det har hällt sig borta tills jag bytte stav för ca två månader sen, då började det krångla igen. Det svullnar runt öppningen, bildas som en stor finne, spricker och töms på var, torkar till sårskorpa och när den faller av är det en ny "finne" på G som sakta fylls upp igen. Har inte direkt ont där, det är inte överdrivet rött runtomkring heller, utan bara denna lokaliserade "finne". Kan det vara den som orsakar denna knöl (lymfkörtel?) som kämpar mot bakterier(?) i finnen?