Ni som har adhd/add hur var ni som barn?
Hej!
Jag ska precis börja den "riktiga" adhd utredningen och är jätte nervös. Ingen vet utom min sambo och jag har försökt luska ut lite hur jag var som barn när jag var liten av min mamma och därmed ställa deras uppfattningar mot mina. Det jag hade stora problem med var matten, det var nästan omöjligt för mig att göra den i skolan och jag låg efter flera böcker under lågstadiet. I mellanstadiet så gav jag upp att arbeta med det i skolan och tog hem det i stället. Jag var också sämst på idrott, avskydde verkligen idrott. Annars verkar det enligt mina föräldrar inte varit något speciellt med mig som barn. Jag har dock lite annan bild, jag gillade inte alls skolan, hade svårt att skaffa vänner. De två vänner jag umgicks länge med (tills ca 14 år) vi frös ut varandra i omgångar dvs. lekte 2 och 2.
Jag har en del problem nu som att jag har svårt att koncentrera mig och är impulsiv, svårt att läsa instruktioner mm. Uppenbarligen så är det tillräckligt för att utreda mig i alla fall. Men jag vill veta era erfarenheter. Märktes det på er som barn? Hur var ni? osv