Snabbt svar om sobril och vin...?
Jag skulle behöva sova i natt... tänkte ta en sobril, men jag drack ett glas vin för två timmar sen. Det kan väl inte va nån fara nu?
Jag skulle behöva sova i natt... tänkte ta en sobril, men jag drack ett glas vin för två timmar sen. Det kan väl inte va nån fara nu?
sobril gör att man känner av alkoholen fortare. Sa apotekaren till mig igår...
Jag skulle inte ta sobril om jag druckit överhuvudtaget.
Skulle INTE ta en sobril efter alkoholintag.
Men det var två timmar sen jag drack, jag är ju knappast berusad...? Är det bara att man känner av alkoholen snabbare så borde det inte vara nån fara iaf---?
Finns väl sånt där telenr till apotek man kan ringa dygnet runt?
Jag skulle nog inte heller ta en då jag druckit...
Fast det va ju ingen stor mängd du druckit förstås såg jag nu.....va för snabb i mitt svar
Hur tolkar ni detta? Ur Fass.
Vad skall du undvika när du använder detta läkemedel?
Använd inte något annat sömnmedel eller lugnande medel samtidigt med Sobril utan att först rådgöra med läkare. Behandlande läkare behöver därför känna till annan samtidig medicinering.
Försiktighet bör iakttagas vid intag av alkohol (eftersom Sobril kan förstärka alkoholens verkan).
Ja det finns ett sånt nummer man kan ringa! 0771-450 450
ok... men jag vågar inte ta nån...
Men ring o kolla. Jag tror INTE det är någon fara men för säkerhetsskull så skulle jag ringa.
har du bara tagit ett glas vin så är de ingen fara... var beroende av sobril förut o tagit de med stora doser alkohol..
Det står inte att man inte får ta sobril tillsammans med alkohol, men att man ska vara försiktig... Nu är det snart 3 timmar sen jag tog sista klunken. Det var med mat dessutom... Kan inte sova. Vill inte ringa...
det som förmodligen händer om alkoholen reagerar med sobrilen är att du kan bli lite vimsig, vilket ju inte spelar nån roll om du ändå ska gå och lägga dig! Det är så länge sedan du drack. Tror inte det blir nån effekt, vad har du? 5-10 mg? Det är pyttelite, ingen fara.
Ok, jag har 10. Näe, det kan inte va nån fara nu. Tack.
så bra! Sov gott