Anonym (Stackarsdigmendetblirbättre) skrev 2014-05-05 22:44:47 följande:
När mitt bröt ut hade jag blåsor och hemska smärtor i flera månader. När det sen lugnade sig hade jag precis som dig nån här eller där nästan hela tiden även om det inte var lika smärtsamt. Ett år hade jag det så innan det försvann.
De senaste två åren efter det har jag bara haft två ganska "milda" skov.
Jag höll på att gå under av alla smärtor och jag äcklades så över mig själv.
Nu känns det konstigt att jag verkligen tyckte att mitt liv var över och att jag lika gärna kunde dö, men jag var så knäckt.
Även om jag såklart velat vara utan viruset i kroppen, så känns numera helt ok att leva med det. Kram...
Tack så mycket för ditt svar!
Det som är lite surt är att min sambo nu också fått det. Vi hade tidigare aldrig haft herpes någon utav oss, så någon av oss va bäraren. Men svårt att veta vem. Så det va inget vi kunde förutspå. Hur som helst så är det lite som så att vi går om varann med våra utbrott, vet inte om det är så att vi smittar varann? Men är noga med att inte ha sex när där finns en blåsa. Har haft detta några månader, hoppas innerligt det kommer lugna sig med tiden. Man blir jäkligt deppig när det uppstår så pass tätt, som om det aldrig vill lugna ner sig.