• Anonym (undrar)

Rakad skalle/Stubb, vad tycker tjejer?

Hej! jag är en kille på 25 år och har börjat få tunt hår, Har kommit fram till att ända lösningen för att det inte ska börja se riktigt förjävligt ut är att jag rakar skallen. Men vad tycker tjejer om det? Blir det svårare att träffa någon? har aldrig haft något problem med tjejer annars.

Är 182 cm 
    Mörkt hår med ganska bra skäggväxt (brukar höra att jag ser lite utländsk ut! haha)
    Hyffsat vältränad inte speciellt stor men rätt fit.

• Svar på tråden Rakad skalle/Stubb, vad tycker tjejer?
  • sextiotalist

Det går väl inte att svara så där rakt upp och ner
    Vissa män klär väldigt bra i detta, andra gör det inte alls.
    Min chef har det och det är klädsamt, min sambo skulle inte alls se snygg ut i det. Jag har en till kollega som har rakat och han klär inte alls i det.

Det enklaste är väl att prova och be om ett utlåtande, håret växer ut igen.

Fast glöm inte att skydda huvudet mot solen i början, för skallen är inte van vid att bli utsatt för sol

• Snuttan80

I love it!! Finns inget sexigare än när killar har rakad skalle. Jag har alltid bara fallit för killar som har så. Sexy!!!

• Tealhawk

Överlag så föredrar jag längre hår på killar. Typ ned till hakan, max axlarna. Men på rätt person så är rakat skitsnyggt.

These are not the droids you're looking for
  • Anonym (Elina)

Jag är gift med en man som började tappa hår tidigt så han har rakat sitt huvud i ett par år nu (då var han ungefär 30 år gammal). Han själv tycker att detta är hemskt, håret var väldigt viktigt för honom. Medan jag tycker att det är klart snyggare med rakat än med nån sorts fånig backslick-variant med värsta vikarna och en liten tofs i mitten.
    Så kör du rakat, det är snyggt!

• Stårschan

Rakat/snaggat är oftast snyggare än tunt hår. Men det är ju individuellt.

• Stepph

Rakat är snyggare än tunt hår men jag är inget fan av rakat huvud.

• Anonym (m)

generellt gillar jag att det finns hår på huvudet. Jag förstår att alla inte kan ha det/vill ha det, Men jag har aldrig varit med en man som inte haft rejäl kalufs så för mig går det bort. Jag är äldre än dig och inser att ca 50% av alla män i min ålder är flint eller tunnhåriga så jag får nog tänka om snart Glad

Om det är viktigt för dig ha kvar håret så finns det ju en del preparat som stimulerar hårväxten, prata med en frisör om saken. Min frisör säger att man måste massera hårbotten mycket men när man blir tunnhårig slutar man av naturliga skäl att göra det eftersom det går så fort att tvätta det lilla hår man har, och så fortsätter det i en negativ spiral. 

Annars får du väl bara vara charmig och trevlig ytan hår på skallen Glad

• Anonym (dwf)

Börjar du bli tunnhårig? Raka
    Inte tunnhårig? Låt det vara

• Jessica871

Min man kör stupp, han har så tjockt hår så det går inte att få någon ordning på det annars, och det är det snyggaste en karl kan ha tycket jag, ser ut som han bryr sig om hur han ser ut, fast ändå inte så mycket så kan vill spendera timmar med att fixa frillan :)

Svar på tråden Rakad skalle/Stubb, vad tycker tjejer?