• Jenny12

    Pergotime hjälper inte ! :(

    Jag började först en enkelkur med Pergotime, men det hjälpte inte. Sen blev det dubbelkur och det hjälpte inte heller och nu ska jag snart börja på en trippelkur.. Jag börjar bli trött på att gå på hormoner eftersom dom påverkar mig mycket.

    Vad ska jag göra ? Vill så gärna bli gravid men det känns hopplöst. Någon som har liknande erfarenheter eller tips på vad jag kan göra mer ?

  • Svar på tråden Pergotime hjälper inte ! :(
  • Jag är bara jag

    6 kurer max är vad som rekommenderas och funkar inte det får man ta till sprutor. Tycker man ska gå över till det tidigare också om problemet är att man inte ens får äl. Får man äl,men inte blir gravid är ändå 6 kurer max,sen i princip IVF. Har du PCO kanske du kan trösta dig med att ni har i regel den bästa äggkvaliteten så får du bara ägg går det oftast bra! Glad

  • Jenny12

    ja, det är PCO jag har. Men enligt testerna ser min hormoner bra ut. Så jag vet inte riktigt varför Pergotime inte hjälper. Lever hälsosamt, simmar några dagar i veckan och äter hälsosamt, dricker ca 2koppar kaffe om dagen. Så vet inte vad jag ska göra mer för att öka chanserna.

  • Jag är bara jag

    Men får du äl och blir inte gravid eller får du inte äl ö.h.t av Pergo? Hormonproverna ser inte bra ut om man har PCO-lh ger utslag jämt och progesteronet är för lågt ifall man inte ägglossat. Men det går med hjälp,vissa får dock göra IVF för att lyckas.

  • kärolajnan

    Menar du att du tagit prov som visar att Pergotime inte gett dig ägglossning eller menar du att det inte hjälpt dig att bli gravid? Själv har jag tagit tre enkelkurer och blodprover visar att jag med största sannolikhet har haft ÄL men ändå har det inte blivit något plus. Frustrerande. Nu har det skickats en remiss till ivf men jag ska äta Pergotime under tiden.

  • Jag är bara jag

    Då kan trippelkuren hjälpa och om det mot all förmodan inte blir nåt finns sprutor som första åtgärd före IVF. Ge inte upp nu! {#emotions_dlg.flower}

  • I have a kid

    Jag  har tvingats ta 1 halv tablett pergotime  2 kurer tagit 1 tablett första kuren

     vilket jag har fått ägglossning på bekräftat av blodprov.

     Men BARA för att jag fick 2 lika stora ägg så

     sänkte hon dosen :(

     Men nu får jag köra 1 tablett igen :) verkar Svårt det där med pergotime

     

  • I have a kid
    I have a kid skrev 2014-05-13 22:31:10 följande:
    Jag  har tvingats ta 1 halv tablett pergotime  2 kurer tagit 1 tablett första kuren

     vilket jag har fått ägglossning på bekräftat av blodprov.

     Men BARA för att jag fick 2 lika stora ägg så

     sänkte hon dosen :(

     Men nu får jag köra 1 tablett igen :) verkar Svårt det där med pergotime

     
     Glömde skriva fick ingen äl på halv tablett !
Svar på tråden Pergotime hjälper inte ! :(