• Anonym (slarver)

Glömt att lämna in deklarationen

Kom idag på att jag glömt bort att deklarera, slarvigt.

Efter lite googlande kom jag fram till att man får förseningsavgift med 1000kr om det inte lämnas in i tid. Det skulle ha varit gjort igår, jag fixade det idag. Är det någon som vet om det handlar om straffavgift från första dagen eller om det finns lite gömda marginaler?
    Kännas som en rätt sur utgift...

• Svar på tråden Glömt att lämna in deklarationen
  • Hedebris

Det är från första dag. Det gills inte ens om man postat dem sista dagen. Den ska ha kommit in senast 23.59 den 5 maj

• Anonym (Japp slarvigt.)

Sur absolut. Men du har trots allt haft typ 1,5-2 månader på dig :p

• Anonym (slarver)

ok, surt

men helt klart mitt eget fel, inget snack om det

• Whitetrash86
    Vid försent lämnad deklaration får du betala 500 kronor i förseningsavgift. Har deklarationen kommit för sent någon av de tre närmast föregående perioderna är förseningsavgiften 1 000 kronor.
  • Anonym (^^)

Jag deklarera typ 4 dagar för sent förra året... Slapp betala extra

• Anonym (J)

Förra året kom jag på två timmar innan tolvslaget att deklarationen skulle in. Hade just flyttat till ett ställe som saknade täckning så jag fick inte iväg den trots två timmars "kämpande". Skickade iväg den dagen efter men fick ingen straffavgift...

• Mirris

Jag har en kompis som skulle deklarera på nätet och sen satt i juni och undrade varför alla andra fick tillbaka pengar o inte hon. 
    Hon hade glömt "skcika in" och signera :) Men hon ringde och var INTE ensam om det. Fick inget "straff" alls, förutom att hon fick vänta till december på utbetalningen.

Ring och fråga dom när det öppnar... är väl enklast så slipper du undra och fundera

• Anonym (slarver)

Nåja, fick ju trots allt iväg den igår. Vill de ha extra betalt må det vara hänt, annars undviker jag gärna.

Tack för era erfarenheter.

Svar på tråden Glömt att lämna in deklarationen