• lilla mej

    Hur ofta är ni bara hemma? Utan kompisar.

    Hej jag bara undrar hur ofta är ni bara hemma och gör inget eller tråkiga saker som städa/tvätta osv. Jag känner mig skyldig att ta med barnen ut varje dag till parker eller lekställen eller ordna lekträffar med kompisar. Sen är det ju aktiviteter hit och dit och kalas osv...Hur ofta är ni bara hemma och gör inget?


  • Svar på tråden Hur ofta är ni bara hemma? Utan kompisar.
  • Mymmlan

    Vi hämtar varannan dag och är hemma och gör tråksaker en varsin typ. Det lämnar en varsin dag till att gå till parken, biblioteket osv. som sonen tycker är roligare. Och helgen för någon gemensam kul aktivitet.

  • fyrabarnsmor4

    Det är lätt att vara hemma med barnen.
    Det finns ju alltid nåt att göra hemma.

    Inomhus: renovera? städa? tvätta kläder? laga mat? baka kakor eller bröd?
    Utomhus: klippa gräsmatta, kratta, plantera om blommor? ta fram utomhusmöbler om man inte har gjort det

    ja listan kan bli lång.

    När barnen var små, var vi ute på gården hela dag, där barnet satt på filten med leksaker o hade rolig. Jag satt precis bredvid med en bok.
    Eller så vill han/hon gunga så står jag o puffa lite.

    Idag är barnen stora (8år, snart 7 år, 5 år och snart 4 år) de leker bra tillsammans, kan hitta på olika saker ute på trädgården.
    De behöver inte leksaker för att leka med. Det räcker bra med en pinne, några blad, stenar samt några maskar som de hittat i jordhögen. Sen bestämde de sig för att bygga en hus till maskarna.

Svar på tråden Hur ofta är ni bara hemma? Utan kompisar.