• Anonym (undra)

Chans till ägglossning?

Hej,
    jag avslutade i måndags en kur pergotime (min första enkelkur) och var på VUL idag på cykeldag 11, gyn hittade 2 äggblåsor på 11mm och 1 på 9mm, livmoderslemhinnan var dock ganska tunn.

Finns det fortfarande chans att det kan bli ägglossning denna månaden? Ska testa med stickor på söndag och måndag och blir det inget utslag då ska jag tillbaka på vul på måndag morgon, dvs cykeldag 16.
    Jag har en dotter som blir 2 år om en månad och hon blev till naturligt. Jag slutade med p-pilller januari 2011 och blev gravid hösten samma år, hann få mens 3 gånger där emellan och då hade jag en cykel på 45 dagar. Kan det vara så att längden på¨cykeln hänger med nu när man tar pergotime och att man då får ägglossning senare i cykeln?

Jag glömde fråga alla dessa frågor i morse på vul för det var lite stressigt...

Tacksam för svar.
  • Svar på tråden Chans till ägglossning?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! När man äter pergotime kan cykeln förskjutas så att äl kommer senare, jag tror inte att din gamla cykel spelar stor roll. På storleken på dina äggblåsor bör du få äl mån/tis. Lycka till

• Anonym (undra)

Tack för svaret. Var på nytt VUL idag, en äggblåsa på 20 mm så nu hoppas vi att ägglossning sker i dagarna. 

Om jag får ägglossning redan nu under dagen och vi har sex först sent ikväll, kan ägget ändå hinna bli befruktat då eller blir det för sent? Vi har bara möjlighet att ha sex ikväll och sen på torsdag, tror du att det räcker för att vi ska kunna bli gravida?

• Anonym (undra)

Tack för svaret, hoppas att det räcker med sex igår kväll och idag på kvällen och sen på torsdag kväll, har lite svårt att få till det på morgonen eftersom vi har en väldigt morgonpigg 2-åring....

Svar på tråden Chans till ägglossning?