• helena29

Känner inga fosterrörelser!

Befinner mig i vecka 17+3 med mitt andra barn och känner fortfarande inga fosterrörelser! Är det normalt? Förra gången kände jag i vecka 20 tror jag, men det sägs ju att man känner tidigare med andra barnet? Då hade jag moderkakan i framvägg, det gör att man känner mindre/ senare va? Är det vanligt att moderkakan får samma läge andra graviditeten också?

• Svar på tråden Känner inga fosterrörelser!
  • Mimmi O

Jag är gravid med mitt andra barn. Är idag i v.32.

Första graviditeten så kände jag av rörelser (trots moderkakan i framvägg) i v.20. Nu andra gången så kände jag inte rörelser förrän v.22 och då ligger moderkakan i bakvägg den här gången.

Så det är vanligt oavsett vad! :)

• helena29

Åh, vad skönt att höra! Då behöver det inte stämma att man känner tidigare med andra barnet...
    Tycker många säger att de känner redan i vecka 11-12...?!

• Aftonstjärna

Vecka 11-12 låter väldigt konstigt! Då är ju fostret ca 5 cm stort... Jag väntar tredje barnet och har känt små rörelser den senaste veckan, är i vecka 16.

bf 23/10
  • helena29

Tycker också att vecka 11-12 låter väl tidigt!!
    Men hoppas att jag kommer känna snart... Vet att jag väntade otåligt förra graviditeten också!

• nozpa

Är i vecka 16 med barn nummer 3. Var bara någon dag sedan jag kände det första lilla pirret. Med andra var det senare. Och första.. Ja ännu senare. Första var moderkakan fram, de andra 2 har och är den bakom.

• Emmalinnéa

Barn nummer 1 rörelser i vecka 13,sparkar vecka 16 ,syntes utanpå och kändes utanpå vecka 18.
    Barn nummer 2 sparkar/rörelser vecka 17 syntes utanpå ett par veckor efter
    barn nummer 3 rörelser vecka 13-14,sparkar vecka 16, vecka 20 syns utanpå och kan urskilja korppsdelar på barnet av att känna på magen.

Det är så olika hur man är byggd,vart moderkakan ligger och hur känslig man är

• helena29

Ibland kan jag tro att jag känner fosterrörelser, men kan ju lika gärna vara tarmarna eller för att man så gärna VILL känna nåt....
    Ska på RUL nästa torsdag, då hoppas jag att allt är ok med bebisen!

• Bettanspettan

Jag är i v 17 med mitt fjärde barn o har knappt känt nåt heller. Nåt litet fladder men inte så jag kan va säker att det är bebis. Förra grav hade jag moderkakan i framvägg och då tog det mycket längre tid innan jag kände nåt.

• Lebocarma

Barn 1 kände lite sprattel i v 16 sparkarna i v.20
    Barn 2 k'ände sparkarna v.18
    Barn 3 kände sparkarna v.18
    Barn 4 kände sprattel i magen v.16 och sparkarna v.17 så olika

• Dimisi

Jag väntar tredje barnet och är i vecka 16. Jag känner inte heller någonting! Men jag vet att allt borde vara bra, för vi gjorde KUB i vecka 13.

Svar på tråden Känner inga fosterrörelser!