Atypisk autism o det
Hallå, jag är en snubbe på 20år som för 2 månader sen fick diagnosen atypisk autism.
Så meningen med den här tråden är att få snacka av sig lite i guess :) vi börjar väl med mig.
1: Jag har väldigt svårt med den sociala biten, sitter för det mesta tyst o rör mig knappt. Vilket folk tror att jag är feg eller bara dum i huvudet, pratar när folk ställer frågor eller om det är något jag vet svaret på.
2: Jag är jävligt ljudkänslig, sitter nån o tuggar tuggummi när jag försöker koncentrera mig så blir jag förbannad(säger inget, men ilskan finns i tankarna :D )
3: Jag tycker ''förmodligen att det är lika roligt'' att va hemma som det är för andra att va ute o festa.
4:Jag har svårt för att veta om folk skojar eller om det är allvar.
5: Jag är väldigt noggrann, studerar inom industri så mäta o sånt är jag väldigt petig med.
6: Jag är kräsen när det kommer till mat och dricka.
Kommer inte på något mer nu :p så ni med atypisk autism(<--eller bara), aspergers, ADD o ADHD, skriv hur det varit/är för er. Eller ni som känner någon med något av detta.
Kan säga att uppväxten inte har varit lätt heller, svårt med skolan och skaffa vänner.
( Har sett fler trådar om det här, men dom är ganska gamla) :) ha en bra dag.