• lillaBellus

Fruktansvärt ont i magen av magnesium

Hej! Har precis börjat ta magnesium som kosttillskott, har hittills tagit två tabletter i två dagar (en varje dag). Anledningen är för jag har magkatarr och får de några ggr i månaden, samt får jag gallstens anfall (ingen tror på mig då jag är 22 år gammal och för ung..). Men magkatarr tror dom på iaf så nu tar jag något som heter Novalucol tror ja, det innehåller aluminium och magnesium, och det tar jag bara när ja känner att ja kommer få ett "anfall" , aluminium finns inte som kosts tillskott så jag tänkte att jag prövar att ta magnesium och ser om det kan hjälpa mig att få ner antalet "anfall" av min magkatarr eller kanske ta bort smärtan helt! (Känns som om jag famlar i mörkret men man måste ju börja nånstans) Så ja började ta det och igår kände jag en väldig kramp i magen efter jag tagit första tabletten men det va ju första tabletten och första gången så ja tänkte att ja så ska de väl kännas, men nu tog jag den andra och nu har ja suttit här i 3 timmar nästan och har jävligt ont i magen. Nån som vet varför??? Min mage har varit liiite konstig igår och inatt... Och nu har ja ju som sagt j*vligt ont.... Hade varit till enorm hjälp om ni ens bara har en aning om vad det kan vara!

• Svar på tråden Fruktansvärt ont i magen av magnesium
  • Themis

Det finns inget aluminium i Novalucol, och det är heller inget man brukar äta som tillskott eller läkemedel.

www.fass.se/LIF/product&specId=&userType=&nplId=19910308000030&

Har du slutat med kaffe, te, sprit, kolsyrade drycker, juice och allt annat syrligt och starkt, samt tagit bort kraftigt rökt mat, korv med nitrit och liknande ur din kost? För det är det som kan hjälpa dig läka ut magkatarren.

Ät kokt fisk eller ugnsbakad lax t ex och kokt potatis, grönsaker kokta i buljong och sånt i ett par veckor så borde det bli bättre.

Funkar för mig i alla fall om jag direkt kapar allt ovanstående och skärper till mig en tid.

Om bara de fåglar sjöng som sjunger bäst, hade skogen varit väldigt tyst.
  • lillaBellus

Tack för ditt svar! Fick kolla på paketen nu och den heter tydligen novaluzid och där är aluminium och magnesium i den... Jag äter lax minst två ggr i veckan! Men sen dricker ja både kaffe och te flera ggr i veckan oxå.. "/

Svar på tråden Fruktansvärt ont i magen av magnesium